Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Logistikos rinkos plėtra į Rytus

Kaip informuoja Vokietijoje ekspeditoriams ir vežėjams leidžiamas žurnalas „Trans aktuell“, po ES plėtros į Rytus 2004 m. gegužę Vidurio ir Rytų Europoje susidarė itin palankios sаlygos plėtotis logistikos rinkai.

Vokietijos federalinio logistikos susivienijimo (BVL) duomenimis, logistikos rinka iki 2007 metų šio regiono šalyse kasmet augs maždaug 9 procentais. Tokiai rinkos plėtrai daugiausia įtakos turės laisvas prekių bei krovinių judėjimas, kuriame svarbi vieta tenka automobilių bei mašinų gamybai reikalingų medžiagų – metalo ir plastmasės gaminių – pristatymui.

šiais metais logistikos rinkos apimtis Vidurio ir Rytų Europos šalyse turėtų sudaryti apie 3,55 mlrd. eurų, o 2007 m. pasiekti – 4,2 mlrd. eurų. Labiausiai logistikos centrai jau plečiasi Lenkijoje, Vengrijoje ir Slovakijoje. Palankiausios sаlygos čia susidarė dėl to, kad darbo užmokesčio dalis tarp krovinių bendrų transportavimo išlaidų šiose šalyse sudaro tik 20–25 procentus darbo užmokesčio, kurį gauna Vokietijos sunkvežimių vairuotojai ir logistikos centrų grandies darbuotojai. šis privalumas logistikos paslaugų teikėjams iš Vidurio ir Rytų Europos, gabenant krovinius Rytų – Vakarų kryptimi, gali duoti apie 50 procentų daugiau pelno, nei jų partneriams ES valstybėse senbuvėse.

Kombinuotasis transportas:

sunkvežimiai – svarbiausia jungtis krovinių gabenimo grandinėje

Vokietijos statistikos federalinės žinybos duomenimis, pernai iš kombinuotuoju transportu gabenamų krovinių 49 mln. tonų teko geležinkeliams, 15 mln. tonų vidaus vandenų ir 141 mln. tonų jūrų transportui. Tai sudarė 85 proc. kombinuotų vežimų, iš kurių 146 mln. tonų krovinių be palydos buvo gabenami konteineriais ir kitomis ne savaeigėmis transporto priemonėmis, pavyzdžiui, puspriekabėmis be vilkikų. Automobilių transportui kombinuotų vežimų grandinėje teko 15 proc. arba 31 mln. tonų krovinių.

Stambiausias kombinuoto transporto krovinių perkrovimo mazgas Vokietijoje pernai buvo Hamburgas, iš laivų priėmęs apie 25 mln. tonų krovinių, atgabentų konteineriais. Tačiau tik 15 proc. jų toliau gabenta geležinkeliais – daugiausia į čekijа ir Slovakijа. Didžioji krovinių dalis – daugiau kaip 52 proc. perkrauta į sunkvežimius ir gabenta į stambiausius logistikos centrus Kiolne, Duisburge ir kituose Vokietijos miestuose arba tiesiogiai krovinių gavėjams įvairiose Europos šalyse.

400 000-asis „Mercedes-Benz Actros“

Spalio 18 d. nuo sunkvežimių gamyklos Wiorthe (Wцrth) konvejerio nuriedėjo 400 000-asis „Mercedes-Benz Actros“. Jubiliejiniu „DaimlerChrysler“ koncerno gaminiu tapo „Actros“ 1841 L/NR 4x2 su 410 AG varikliu.

Krovinių gabenimo rinkoje „Actros“ pasirodė 1996 metais, nuo 2002 metų rinkа papildė nauja šių paklausių transporto priemonių karta. Netrukus keliais jau važinės beveik pusė milijono „Actros“ modelio „Mercedes-Benz“ atstovų.

Parengė Tomas LABžENTIS

„BANDAG“ įSITVIRTINA SLOVAKIJOJE

„Bandag“ atstovas Slovakijoje ARS persikėlė į naujas patalpas Bratislavoje.

Spalio viduryje „ARS spol s.r.o.“ atidarė naujа paslaugų centrа netoli pagrindinių greitkelių Bratislavoje. Pastate įrengta šiuolaikiško dizaino „Bandag“ padangų atnaujinimo dirbtuvė, didžiulis sunkvežimių servisas bei biuro patalpos.

Slovakijos sėkmės istorija

„ARS spol s.r.o.“ įsikūrė 1992 m. ir po metų tapo „Bandag“ partneriu. šiuo metu tai – viena iš pirmaujančių padangų platintojų Slovakijoje, per metus parduodanti per 40 000 padangų.

Sėkmingа kompanijos plėtrа nulėmė bendradarbiavimas su „Bandag“ bei novatoriškas požiūris į rinkа. Dabar ARS turi dvi padangų parduotuves, šešis servisus bei 20 antrinių platintojų. Be to, bendrovė gali pasiūlyti tris techninės pagalbos sunkvežimius, kurie atgabena padangas klientams į aikšteles, taip pat gelbsti sugedusiems keliuose.

Eksploatacinių išlaidų mažinimas

Kompanijoje ARS dirba 95 žmonės, pusės iš jų veikla susijusi su „Bandag“. Bendrovės darbuotojai gali pasiūlyti klientams visа paslaugų kompleksа: naujas padangas, „Bandag“ padangų atnaujinimа, automobilių parko stebėsenа, padangų priežiūrа, senų utilizavimа, techninę pagalbа bei produkcijos kokybės garantijas.

ARS „Bandag“ padangų atnaujinimo dirbtuvės yra Prievidzoje ir Bratislavoje. Jose – moderniausių technologijų „Bandag“ įranga.

Parengė Giedrius JAKUBAUSKAS

Vilniuje – LOGISTIKOS konferencija

Lapkričio 11-аjа įvyko kompanijos „Global Logistics Projects“ (GLP) surengta konferencija „Erdvė sprendimams: efektyvi logistika versle“.

Pasak GLP vadovų, rengdama pirmаjа logistikos konferencijа „Erdvė sprendimams: efektyvi logistika versle“ kompanija siekė, kad logistikos procesų valdymas taptų įmonių efektyviu verslo sėkmės veiksniu. „Krovinių vežimų bei transportavimo paslaugų augimas rodo, kad logistikos klausimai įmonėms tampa vis aktualesni“, – teigė GLP kompanijos valdybos narė, UAB „Loginvesta“ Autovežimų skyriaus vadovė Adelita Tilvytytė. Statistikos departamento duomenimis, pirmаjį 2005 m. pusmetį krovinių per Lietuvа vežta 10,9 proc. daugiau nei pernai metų atitinkamа laikotarpį.

Konferencijoje išsamiai aptartos naujausios logistikos tendencijos bei šiuo metu įmonėms aktualūs logistikos procesų valdymo klausimai. Kalbėta apie logistikos sаnaudų optimizavimo būdus, logistikos procesų efektyvinimo metodus, informacinių technologijų panaudojimo reikšmę logistikoje, logistikos partnerio teikiamа naudа bei apie veiksnius, lemiančius jo pasirinkimа.

Pranešimus skaitė technologijos mokslų daktaras, VGTU Transporto inžinerijos fakulteto prodekanas, Transporto vadybos katedros docentas Darius Bazaras, konsultacijų įmonės „Logistikos projektai“ generalinis direktorius Evaldas Lukauskas, tarptautinės „Equinox grupės“ įmonės Lietuvoje „Equinox Europe“ Sandėlių valdymo sistemų departamento vadovas Andrius Noreika, „Nepriklausomų verslo konsultantų grupės“ vyr. konsultantė Danguolė Skibiniauskienė bei kompanijos „Global Logistics Projects“ valdybos narė, UAB „Loginvesta“ Autovežimų skyriaus vadovė Adelita Tilvytytė.

GLP sieks, kad „GLP logistikos diena“ taptų kasmečiu renginiu, kur įmonės turėtų galimybę išgirsti Lietuvos bei kitų šalių logistikos ekspertų vertinimus bei pasidalinti sėkminga logistikos organizavimo ir valdymo patirtimi.

„Transporto pasaulio“ informacija

„VOLVO“ KONTRAKTAS SU LENKIJOS VYRIAUSYBE

Spalio 17-аjа „Volvo Polska Sp. Z.o.o.“ pasirašė kontraktа su Lenkijos Vyriausybe.

šiuo metu „Volvo Polska“ dirba per 2000 žmonių. Autobusų gamykloje Vroclave įkurti Tyrimų ir Plėtros departamentai, kurių tikslas – dar labiau patobulinti „Volvo“ transporto priemones.

„Volvo Bus“ gamykla Vroclave gamina miesto, priemiestinius ir turistinius autobusus Europos rinkai. 2004 m. pagaminta daugiau kaip 500 transporto priemonių, kitais metais žadama šį skaičių dar labiau padidinti. Tolimesnė autobusų gamyklos plėtra Vroclave pareikalaus naujų investicijų ir nemažai naujų darbuotojų.

„Gamykla Vroclave pamažu tampa pagrindinių autobusų gamybos centru Europoje,“ – teigė Robertas Teixera, „Volvo Polska“ prezidentas.

„Esame įsitikinę, kad mūsų sprendimas plėsti „Volvo Buses“ autobusų gamybos linijas turės ne tik ekonominės naudos kompanijai, bet ir sumažins nedarbo lygį Vroclavo regione. Susitarimas, kurį pasirašėme su Lenkijos Vyriausybe, – dar vienas sėkmingos „Volvo“ veiklos Lenkijoje įrodymas. Džiugu, kad mūsų investicijas regione įvertina įtakingi asmenys,“ – pasirašytа kontraktа komentavo Tomas Jцrningas, „Polska Sp. z o.o“ prezidentas.

Parengė Giedrius JAKUBAUSKAS

Teisinių kolizijų lengviau išvengti

Lapkričio 10 dienа UAB „Ekspozona“, rengianti įvairios tematikos parodas bei konferencijas, talkininkaujant asociacijai „Lineka“ bei UAB „Transporto pasaulis“, surengė mūsų vežėjams bei ekspeditoriams konferencijа aktualia tema – krovinių gabenimo kelių transportu teisiniai aspektai. Tai, kad ši tema transportininkams itin aktuali, rodė ir pilnutėlė konferencijų centro „Naujasis Vilnius“ salė, ir pranešėjų rangai bei pareigos. Siekdami kuo plačiau aprėpti temа, konferencijos organizatoriai pakvietė skaityti pranešimus tiek teoretikus (aukštųjų mokyklų dėstytojai), tiek praktikus (asociacijos „Linava“ darbuotojai, draudėjų, teisės institucijų atstovai), tiek valstybinių kontrolės įstaigų (Valstybinės darbo inspekcijos) pareigūnus. Teorinių bei praktinių aspektų derinimas bei itin dalykiškas ir konkretus žvilgsnis į Rusijos Federacijos muitinės kodekso bei Administracinės teisės pažeidimų kodekso nuostatas bei jų įtakа tarptautiniam krovinių gabenimui, atkreipė vežėjų bei ekspeditorių dėmesį į būdingas teisines kolizijas ir būdus, kaip jų išvengti.

Metai baigiasi – vėl renkame „Metų automobilį“

šiemet jau devintа kartа mūsų šalyje bus rengiama Europoje populiaraus konkurso „Metų automobilis“ lietuviškoji versija. Konkurso rengėjas – Lietuvos žurnalistų autoklubas – iki gruodžio vidurio bandys dvidešimt lengvųjų automobilių. Kad bandymų sаlygos būtų vienodesnės, automobiliai bus „apauti“ tokiomis pačiomis „Continental“ firmos padangomis, važinės tomis pačiomis trasomis ir tais pačiais „Ventus“ degalais. Nuo kitų panašių konkursų mūsiškis skiriasi demokratiškumu: savo nuomonę dėl konkursui pateiktų modelių gali pareišti ne tik žiuri nariai, bet ir kiekvienas šalies pilietis, dalyvaudamas „Tautos automobilio“ bei „Metų visureigio“ rinkimuose. Visų trijų konkursų rezultatai bus paskelbti gruodžio 17 d. vyksiančiame baigiamajame vakare. Tada paaiškės ir daugelio papildomų prizų, kuriuos įsteigė įvairios organizacijos, savininkai.

Be didelio reklaminio šurmulio, toks konkursas turi ir praktinės naudos: pirkėjams, įsigyjantiems konkurso nugalėtojų automobilius, „SEB VB lizingas“ jau ketvirti metai suteikia išskirtines finansavimo sаlygas bei įvairių dovanų, o įspėjusieji „Tautos automobilį“ dalyvauja loterijoje, kurios nugalėtojas apdobanojamas „Continental“ padangų komplektu. Už labiausiai patikusius automobilius galima balsuoti interneto portale www.takas.lt/auto2006.

Dar vienas naujas

Neseniai pasibaigusioje RAI parodoje Amsterdame kompanija „Renault“ pristatė populiariausio (25 proc. visų sunkvežimių) jos gamybinėje programoje modelio „Premium“ naujа variantа.

Negailestinga konkurencija bei Euro 4 ir Euro 5 normų „Damoklo kardas“ sunkvežimių gamintojus privertė suktis beveik taip pat sparčiai, kaip ir lengvųjų automobilių. Visai neseniai rašėme apie naujojo „Magnum“ debiutа, rugsėjį pasaulį išvydo naujasis „Midlum“, o dabar štai - ir „Premium“. Prisiminus, kad visai neseniai buvo atnaujinti ir „Renault“ „mažyliai“ masteris bei maskotas, matome, kad prancūzai rimtai ėmėsi atnaujinti visus savo gaminamus modelius.

Naujojo distribucinio sunkvežimio kūrėjai nenuėjo šiandien itin populiariu analogiškų dizaino sprendimų keliu: naujokas nepanašus nei į kompanijos flagmanа „Magnum“, nei į jaunesnįjį “broliukа“ „Midlum“. Savitas „veidas“, kuriame dominuoja horizontalios linijos ir kurias dar labiau paryškina horizontalios trapecijos formos žibintai, palieknėjusi kabina bei paplatintos ratų arkos sukuria dinamiško, veržlaus automobilio įspūdį. Parodoje jis buvo pristatytas su nauju varikliu DXi 11 (10,8 l darbo tūris, galingumas - 330, 380 ir 440 AG), nauja pavarų dėže (galimos keturios rankinės bei viena automatinė), nauja sankaba, naujomis abiejomis ašimis ir, žinoma, nauju komforto įrangos paketu. Iš siūlomos įrangos galima sukomplektuoti sunkvežimį, galintį dirbti tiek tarptautiniuose, tiek regioniniuose ar vietiniuose maršrutuose.

Kęstutis Bruzgelevičius

PADANGų IMPORTUOTOJų NUOGАSTAVIMAI PASITVIRTINO

Padangų utilizavimas – tiek vežėjams, tiek padangų importuotojams skaudi problema. Ji turėjo pradėti spręstis dar šiais metais – UAB „Akmenės cementas“ 2005-ųjų pradžioje sutartį su Aplinkos ministerija sudarė, kuria įsipareigojo iki metų pabaigos sudeginti 4 tūkst. tonų padangų. Deja, bendrovės vadovai, taip ir nepradėję diegti įrangos metų pradžioje, vasarа žadėję baigti darbus rudenį, terminа atidėjo dar kartа.

Lina JAKUBAUSKIENė

Apie padangų utilizavimа rašėme šių metų „Transporto pasaulio“ 9-ajame numeryje. Jau tuomet padangų importuotojai į „Akmenės cemento“ vadovų įsipareigojimus žiūrėjo skeptiškai: „Akmenės cementas“ tа patį žadėjo ir pernai, buvome netgi sutartis sudarę dėl padangų priėmimo. Tačiau pažadais tebesame maitinami iki šiol“, - teigė tada UAB „Melga“ vadovas Erlandas Gintneris. Jo nuogаstavimai pasitvirtino.

„Akmenės cementas“, praėjusiais metais laimėjęs Aplinkos ministerijos skelbtа konkursа padangoms utilizuoti, iki šių metų pabaigos galėjo sunaikinti ne tik įsipareigotа 4 tūkst. tonų padangų kiekį. Pasak bendrovės vadovų, būsimosios įrangos pajėgumai kur kas didesni – per metus čia galima utilizuoti nuo 10 iki 18 tūkst. tonų sudėvėto automobilių „apavo“.

„Atidėti įrangos diegimа buvome priversti ne dėl savo kaltės. Pagrindinė mūsų veikla – cemento gamyba. Gaminame apie 70 proc. šaliai reikalingos produkcijos. Vasarа cemento paklausa dar labiau išaugo, o dėl šilto rudens nesumažėjo iki šiol. Dabartinėmis sаlygomis negalime stabdyti antrosios gamybos linijos, kurioje ketinome įdiegti padangų deginimo technologijа. Iš dviejų blogybių – palikti šalį be cemento ar neįdiegti padangų deginimo įrangos – pasirinkome mažesnę“, - teigė UAB „Akmenės cementas“ juristas.

Bendrovė jau kreipėsi į Aplinkos ministerijа, prašydama pakeisti įsipareigojimo terminа. Atsakymas kol kas negautas.

Pasak bendrovės juristo, visa padangų utilizavimui reikalinga įranga iš Jungtinių Amerikos Valstijų jau nupirkta, licencijos gautos, projektai patvirtinti. Padangos deginimui priimamos, tiesa, kol kas jos saugomos bendrovės aikštelėse. „įranga bus pradėta diegti vos atšalus orams ir sumažėjus cemento poreikiui. šis procesas užtruks maždaug pusantro mėnesio. Galutinis terminas, iki kurio įsipareigojame baigti darbus ir pradėti deginti padangas – kitų metų vasario 1-oji“ – žadėjo „Akmenės cemento“ juristas.

Taigi – vėl belieka laukti…

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr. 11 (59)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Patikima plomba – saugus krovinys

Pažymėjimo ar gyvenimo vardan?

Raudonasis „sidabras“ – skystas aliuminis

Techninei apžiūrai – 10

Idėjos

Pirmasis, lietuviškasis

Parodos

BUSWORLD EUROPE-2005 – paskutinės autobusų mados

Pravartu žinoti

PIRMOSIOS AVARIJOS

Tolimųjų reisų pilotus „Vodafone World“ gelbsti ir netikėtomis aplinkybėmis

Servisas

REKORDINIS AUKšTIS

UAB EURO ASISTA – susivieniję konkurentai

Užsienyje

NAUJAS SUNKVEžIMIU PASIEKTAS REKORDAS

Sunkvežimių pasaulyje – visi lygūs

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Keleivinis transportas

Vilniaus autobusams - 60

Technika

KENWORTH T600 – TRADICIJų NIEKINTOJAS

Teisė

Vežėjo teisė sulaikyti gabenamа krovinį

Muziejus

OdAZ GAMYKLOS ODISėJOS