Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Skaitmeniniai tachografai: sistemos įgyvendinimas Lietuvoje

Skaitmeninių tachografų sistemos įgyvendinimas – unikalus projektas, vienu metu vykdomas visose 25-iose Europos Sаjungos valstybėse. Pagal jį kiekviena Europos Sаjungos valstybė, tarp jų ir Lietuva, privalo laipsniškai įdiegti į kelių transportа skaitmeninius tachografus. Naujosios sistemos diegimo Lietuvoje rezultatus spalio 27 d. viešbutyje „Naujasis Vilnius“ pristatė Valstybinė kelių transporto inspekcija.

Renginyje dalyvavo susisiekimo ministras Petras čėsna, ministerijos sekretorius Rimvydas Gradauskas, VKTI viršininkas Vidmantas žukauskas, jo pavaduotojai Eugenijus Ruškus ir Darius Sadaunykas, asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, skaitmeninių tachografų kortelių gamintojų „Trьb AG“ atstovai iš šveicarijos, šios sistemos įgyvendinimo projekte dalyvaujančių įstaigų ir įmonių specialistai, vežėjai bei žiniasklaidos atstovai.

Susisiekimo ministras Petras čėsna pabrėžė, kad kelių transportas – viena iš labiausiai į Europos Sаjungos rinkа integruotų ekonomikos šakų, svarbi jungtis, suteikianti galimybes laisvai keliauti piliečiams bei gabenti prekes. Svarbiausias vaidmuo įgyvendinant skaitmeninių tachografų sistemа Lietuvoje teko Valstybinei kelių transporto inspekcijai. Ministras pasidžiaugė Europos Komisijos atsakinga institucija Lietuvoje patvirtintos Valstybinės kelių transporto inspekcijos per palyginti trumpа laikotarpį įgyvendintu projektu ir vylėsi, kad sukurta sistema pagerins vairuotojų darbo ir poilsio režimo kontrolę, padės sudaryti vienodas konkurencijos sаlygas laisvam bei saugiam keleivių ir krovinių vežimui, taip pat pagerins vairuotojų darbo sаlygas ir eismo saugumа keliuose.

Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininkas Vidmantas žukauskas pabrėžė, kad VKTI tekęs sudėtingas ir atsakingas uždavinys – sukurti skaitmeninių tachografų sistemа Lietuvoje ir užtikrinti jos funkcionavimа – turėjo būti atliktas per labai trumpа laikа, reikėjo daugelio institucijų atsakingų bei koordinuotų veiksmų. Jis padėkojo specialiai sudarytos komisijos bei sistemos įgyvendinimo projekte dalyvaujančių institucijų specialistams ir pasidžiaugė jų bendro darbo rezultatais. šiuo metu VKTI jau gali išduoti skaitmeninių tachografų korteles ir yra pasirengusi jų sistemos funkcionavimui. Inspekcijos atliktа darbа teigiamai įvertino Europos Komisijos ekspertai, pripažinę, jog Lietuva yra daugiausia pasiekusi valstybė tarp naujųjų Europos Sаjungos narių, sugebėjusi per labai trumpа laikа sukurti reikiamа teisinę bei techninę bazę.

Išsamų pranešimа su vaizdo medžiaga apie skaitmeninių tachografų sistemos įgyvendinimа Lietuvoje pateikė VKTI viršininko pavaduotojas Darius Sadaunykas. Pranešėjas aptarė skaitmeninių tachografų sistemos įgyvendinimo tikslus, taikymo sritis, teisinį reglamentavimа, skaitmeninio tachografo ypatumus, kortelių paskirtį ir jų apsaugos priemones.

Vairuotojo, įmonės ir kontrolės kortelių galiojimo terminas – 5 metai, dirbtuvės kortelės – 1 metai. Baigiantis kortelės galiojimo laikui, jos turėtojui reikės kreiptis į VKTI dėl kortelės atnaujinimo. Prašymai išduoti korteles bus priimami ir jos išduodamos visuose VKTI regionų skyriuose. Vienos kortelės, nepriklausomai nuo jos rūšies, patvirtinta valstybės rinkliava – 170 Lt.

Nuo 2006 m. sausio 1 d. skaitmeninių tachografų sistema turi būti įgyvendinta visose Europos Sаjungos valstybėse. VKTI, remdamasi Europos Komisijos sprendimu, atkreipia visų vežėjų, transporto priemonių gamintojų ir jų įgaliotųjų atstovų bei tachografų dirbtuvių dėmesį, kad automobilius, kuriems taikomas Europos Tarybos reglamentas (EEB) Nr. 3821/85, pirmа kartа įregistruotus po 2005 m. gruodžio 31 d., Lietuvoje bus galima eksploatuoti tik su skaitmeniniais tachografais. Tai – transporto priemonės, vežančios krovinius, kai maksimali leistina transporto priemonės masė kartu su priekaba ar puspriekabe viršija 3,5 tonos, ir keleivius vežančios transporto priemonės, kurios pagal savo konstrukcijа ir įrangа gali vežti daugiau kaip 9 asmenis, įskaitant vairuotojа, ir yra naudojamos būtent šiuo tikslu. Be to, transporto priemonėse, pirmа kartа įregistruotose nuo 1996 m. sausio 1 d., didesnėse kaip 12 t (krovininio transporto) bei 10 t (keleivinio transporto) leistinos maksimalios masės, kurios bus eksploatuojamos po 2005 m. gruodžio 31 d., bus privaloma įrengti skaitmeninius tachografus keičiant netinkamus naudoti neskaitmeninius tachografus.

Tačiau tai nereiškia, kad iki šiol įprastų tachografų registracijos lapų jau nebereikės. Transporto priemonėms su iki šiol naudojamais tachografais skaitmeninių tachografų įrengimas kol kas nebus privalomas. AETR (Europos šalių susitarimas dėl transporto priemonių ekipažų, važinėjančių tarptautiniais maršrutais, darbo) dalyvaujančios šalys, nepriklausančios Europos Sаjungai, taip pat siekia, kad ir jose būtų įvesta panašių kontrolės prietaisų sistema, kuria naudodamiesi jų vairuotojai galėtų važinėti į Europos Sаjungos valstybes.

Atsakydami į asociacijos “Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus klausimа - ar galima būtų išleisti vežėjams visos reikalingos medžiagos apie skaitmeninius tachografus sаvadа – VKTI vadovai informavo, jog apie skaitmeninių tachografų korteles išleistas specialus lankstinukas, o pateikti vežėjams reikalingа vadovа vertėtų „Vežėjų žiniose“ ar net atskira brošiūra, jeigu jos leidybа finansuotų asociacija arba patys vežėjai.

Tomas LABžENTIS

„Ad Rem“ apyvarta didėjo daugiau nei 50 proc.

Vienos iš didžiausių Lietuvoje logistikos ir transporto įmonių grupės „Ad Rem“, vienijančios įmones „Ad Rem“, „Ad Rem Plus“ ir „Vilniaus tranzitas“, apyvarta per 9 šių metų mėnesius sudarė 26,5 mln. Lt. Tai 52 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu 2004 m., kai įmonių grupės apyvarta siekė 17,5 mln. Lt.

„Ad Rem“ generalinio direktoriaus Stanislovo Kozelo teigimu, gerus įmonės rezultatus lėmė praėjusių metų investicijos į verslo plėtrа, taip pat padidėjusios pajamos iš trečiosios šalies logistikos (3PL) bei tarptautinių krovinių vežimo paslaugų.

Pasak generalinio direktoriaus, šiais metais gerokai padidėjo tarptautinių vežimų paslaugų poreikis. Ypač padaugėjo krovinių gabenimo iš ir į NVS šalis paslaugos užsakymų.

„NVS regionas šiuo metu pritraukia dideles investicijas, kurios padeda atsigauti šalių gamybos ir paslaugų sektoriui. Palankiai susiklosčiusi ekonominė situacija lemia itin spartų krovinių srautų į NVS valstybes ir iš jų augimа“, – sakė įmonių grupės „Ad Rem“ vadovas.

Siekdama dar labiau sustiprinti savo pozicijas Rusijoje ir NVS šalyse, rugpjūčio mėnesį „Ad Rem“ atidarė savo atstovybę Maskvoje. įmonė taip pat planuoja atidaryti atstovybes Kazachstane ir Baltarusijoje.

šiais metais „Ad Rem“ pasirašė išimtinių teisių krovinių gabenimo tarp Vakarų Europos, Baltijos ir NVS šalių sutartis su penkiomis užsienio logistikos ir transporto kompanijomis, investavo į naujos multimodalinės linijos „Eurazija“ plėtrа bei baigė rekonstruoti geležinkelio atšakа, kuri padidino įmonių grupės konkurencinį pranašumа krovinius gabenant geležinkeliu.

„Global Logistics Project“ vykdo naujus projektus

Viena iš sparčiausiai besiplečiančių šalies logistikos kompanijų „Global Logistics Project“ (GLP) padidino savo sandėlių plotа beveik 2,8 tūkst. kv. m ir šiuo metu valdo per 10 tūkstančių kv. m ploto sandėlius Vilniuje.

į sandėliavimo verslа GLP jau investavo daugiau nei 0,5 mln. „Sandėlių kompleksas, kurį sudaro paprastieji distribuciniai sandėliai bei „A“ tipo muitinės sandėlis su laikinojo saugojimo vieta, yra viena iš pagrindinių GLP strateginių investicijų krypčių“, – teigia kompanijos „Global Logistics Project“ valdybos narė, UAB „Loginvesta“ Autovežimų skyriaus vadovė Adelita Tilvytytė. 2006 m. į sandėlius GLP numačiusi investuoti apie 300 tūkstančių Lt.

Europos Sаjungos reikalavimus atitinkančiuose GLP sandėliuose teikiamos šios paslaugos: sandėliuojami įvairios paskirties kroviniai ir prekės tiek paprastajame, tiek muitinės sandėlyje, vykdomi krovos darbai, atliekamos papildomos prekių tvarkymo operacijos, t. y. krovinių rūšiavimas, matavimas, svėrimas, pakavimas, ženklinimas, siuntų formavimas, kroviniai paskirstomi ir surenkami. Muitinės sandėlyje, be įprastinių tvarkymo operacijų, laikomos prekės prireikus komplektuojamos, derinamos, išbandomos, rekonstruojamos, padalijamos, keičiama pakuotė ir pan.

Geležinkelio atkarpа eksploatuojanti GLP sėkmingai atlieka kompleksines logistikos paslaugas. GLP siekia, kad sandėliai būtų sėkminga kompanijos teikiamų kompleksinių logistikos paslaugų dalimi.

IVECO – 10 metų Lietuvoje

Spalio 25-аjа UAB „Transmitto“ pakvietė į IVECO 10-mečio Lietuvoje šventę.

Italų bendrovė į Lietuvа atėjo 1995-aisiais – rudenį UAB „Transmitto“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su IVECO koncernu. Tais pačiais metais atlikta gana moderni „Transmitto“ dirbtuvių rekonstrukcija, pritaikant jas specializuotam IVECO automobilių servisui.

2001 m. žiemа bendrovė išsiplėtė – atidarytas modernus IVECO centras Klaipėdoje, pradėtos naujo, šiuolaikiško centro statybos Vilniuje. Koncernas IVECO sutiko tarpininkauti gaunant paskolа iš užsienio banko šio centro statybai.

2002 m. liepos 5-аjа IVECO persikėlė į šiuolaikiškа 2430 kv. m ploto naujаjį centrа Eišiškių plente.

šiuo metu „Transmitto“ parkа sudaro 37 vilkikai, atitinkantys visus reikalavimus, keliamus tarptautiniams vežimams. Sava vilkikų bazė naudojama norint visapusiškai išbandyti naujus IVECO gaminius – tik gerai pažinus siūlomа gaminį, galima neabejoti jo kokybe ir drаsiai siūlyti itališkus automobilius klientams.

O pasiūlyti IVECO tikrai turi kа – čia gaminami įvairiausi komerciniai automobiliai: nuo 2,8 t „Daily“ iki 85 t bendrosios masės „Trakker“ sunkiasvorio visur-eigio. Koncernas gamina ir miesto tipo, turistinius autobusus (koncernui priklauso ir „Karosa“ bei „Renault“ autobusų gamyklos), specialiosios paskirties automobilius (ledaines, miškovežius, betonvežius, cisternas ir pan.), priešgaisrinės saugos automobilius, automobilius komunaliniam ūkiui, karinę technikа.

Be to, IVECO yra tarp pirmaujančių dyzelinių variklių gamintojų visame pasaulyje. šie varikliai yra laikomi labai patikimais ir turi didelę paklausа: net trečdalis jų montuojami kitų gamintojų automobiliuose.

Pasak UAB „Transmitto“ vadovų, įmonės kolektyvas džiaugiasi sėkmingu dešimties metų bendradarbiavimu su italų koncernu bei pasiektais rezultatais. IVECO įsitvirtino šalies krovininių automobilių rinkoje ir šiuo metu pagal pardavimа yra vienas iš lyderių.

Lina JAKUBAUSKIENė

"Vežėjų žinios"
Lapkritis Nr. 21 (105)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

VKTI informuoja

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams