Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

GRAIKIJOJE - APIE VISUOMENINį TRANSPORTА

Gegužės 14-19 dienomis susisiekimo ministras Zigmantas Balčytis, Tarptautinių ryšių ir Europos integracijos departamento direktorė Rimantė Briedytė bei Vandens transporto departamento direktoriaus pavaduotojas G. Vyšniauskis dalyvavo Europos Sаjungos šalių narių transporto ministrų susitikime, į kurį pirmа kartа buvo pakviesti ir šalių kandidačių – būsimųjų ES šalių narių transporto ministrai. Susitikime, šalia kitų klausimų, kalbėta ir apie visuomeninio miestų transporto skatinimа bei plėtrа.

šiuo metu visuomeninio transporto plėtra yra kiekvienos šalies narės reikalas – nėra jokių šiа sritį reglamentuojančių Europos Sаjungos dokumentų (išskyrus Tarybos reglamentа dėl visuomenės aptarnavimo įsipareigojimų).

Kaip sakė departamento direktorė Rimantė Briedytė, Graikijoje vykusioje sesijoje visuomeninio transporto klausimais pabrėžta, kad dabartinis visuomeninis transportas daugelyje Europos šalių nepatenkina išaugusių vartotojų poreikių. Dėl šios priežasties vis daugiau miestų gyventojų sėda prie nuosavų automobilių vairo, taip sukeldami transporto grūstis ir ekologines problemas. Transporto priemonių išmetamų CO2 dujų kiekis sudaro apie 40 proc. visų susidarančių teršalų.

Sesijoje dalyvavę šalių narių atstovai sutiko, kad miestų transporto klausimas šiuo metu yra itin aktualus. Europos komisijos patvirtintoje Baltojoje knygoje teigiama, kad nuosavų automobilių Europos miestuose kasmet padaugėja apie 3 mln., didėjančios grūstys sudaro papildomų lėšų poreikį, dėl to šalys iki 2010 m. patirs apie 80 mlrd. eurų nuostolių. Tai prilygsta 1 proc. ES bendro vidaus produkto, todėl vienas iš transporto politikos prioritetų turėtų būti aukštos kokybės ir visiems prieinamo visuomeninio transporto sistemos plėtojimas.

Europos Komisijos viceprezidentė, Transporto ir energetikos komisarė Loyola de Palacio kaip visuomeninio transporto skatinimo pavyzdį paminėjo projektа „Vandeniliniai autobusai – švarus visuomeninis transportas Europai“. šio projekto trukmė – dveji metai, jame dalyvauja du Europos miestai ir 30 autobusų. Projektui finansuoti Europos Komisija skyrė 50 mln. eurų.

Sesijoje aptarti galimi bendros Europos Sаjungos politikos būdai bei veiksmai, skatinantys visuomeninį transportа. Buvo pabrėžta, kad visų pirma turėtų būti tęsiama investicijų politika siekiant sustiprinti bei išplėsti visuomeninio transporto naudojimа miestuose, pagerinti paslaugas (dažnumas, greitis) bei jų kokybę (reguliarumas, komfortabilumas, sauga), išplėtoti informacinę ir ryšių sistemа įvairiose transporto priemonėse. Svarbų vaidmenį turėtų vaidinti informacija ne tik apie transporto rūšis, bet ir apie skirtingus paslaugų teikėjus – tada keleivis galėtų greitai ir lengvai suplanuoti kelionę, naudodamasis skirtingomis transporto rūšimis. Visuomeniniam transportui būtina suteikti prioritetа prieš privačius automobilius, įkurti automobilių statymo aikšteles miestų pakraščiuose, kad į centrа žmonės patektų visuomeniniu transportu, sukurti lanksčiа fiskalinę politikа, skatinančiа miestų gyventojus juo naudotis. Tokia mokesčių įvedimo praktika jau taikoma Didžiosios Britanijos sostinėje Londone ir, pasak Jungtinės Karalystės transporto ministro Johno Spellaro, ji visiškai pasiteisino.

Kaip sakė R. Briedytė, sesijoje kalbėta ir apie galimybę sukurti vieningа ES politikа, skatinančiа visuomeninį miestų transportа. Visos šalys narės sutiko, kad šio transporto skatinimo ir plėtros klausimai yra itin aktualūs, ir kad Europos komisija toliau turėtų dirbti, siekdama parengti teisės aktus, apibrėžiančius vieningus visuomeninio transporto skatinimo metodologijos principus, jo kokybės rodiklius.

Lina JAKUBAUSKIENė

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (30)

"Linava" informuoja

Albanija

Dėl keleivinio transporto bilietų pardavimo įplaukų apskaitos

Dėl LR transporto lengvatų įstatymo

Dėl metinės PVM deklaracijos formų

Dėl profesinės kompetencijos ir žinių atnaujinimo egzaminų laikymo tvarkos

Dėl Susitarimo Interbus reglamentuojamų kelionės lapų knygos pavyzdžio pakeitimo

Ekonomikos forumas Augustave

Italija

Jungtinė Karalystė

Keleivinio transporto sekcijos posėdžio nutarimai

Lenkija

Lietuva

Linava

LINAVOS MOKYMO CENTRAS

Nauji teisės aktai

Pasitarimas Susisiekimo ministerijoje dėl neteisėtos keleivių vežimo veiklos

Prancūzija

Rusija

Serbija ir Juodkalnija

Kelionės

Svečiuose pas čekijos vežėjus

Nauji modeliai

SVEIKAS FLAGMANE!

Padangos

„Michelin“ padangų testas

Patirtis

„Dvynių“ projektas – Prancūzijos patirtis Lietuvai

Pažintys

TIKRAI MOTERIAI TARP VYRų GERAI

Psichologija

Telefono galia

Specializacija

Vilkikai velka vilkikus

Užsienyje

„Vėliavėlių“ keitimas, arba kodėl vokietijos vežėjai veržiasi į kitas šalis

Lietuvoje ir pasaulyje

DAR DU JUNGTINIAI KONTROLėS PUNKTAI

GRAIKIJOJE - APIE VISUOMENINį TRANSPORTА

įteiktas kokybės sertifikatas

Klaipėdoje - intermodalinių vežimų

Naujas „Actros“ – naujos viltys

„NORD/LB Lizingas“ automobilių parkui atnaujinti

Transporto politika

„LIETUVA – MūSų STRATEGINė PARTNERė“

Žinotina

Transporto Acquis. Kas tai? (1)

Keleivinis transportas

Tarptautiniai - pelningiausi

„SETRų“ pasirodymas šiauliuose

Vežėjo kalendorius

Nedarbo Dienos Europoje

Technika

Pamaitinti dyzelį tačiau - kaip?

Teisė

Vežėjo atsakomybės draudimas

Muziejus

Kelių „Dinozaurų“ epocha