Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

SOSTINėS GATVėSE – JAU 30 “SOLARIS TROLINO“

Lina JAKUBAUSKIENė

Pagal Vilniaus savivaldybės bei “Solaris Bus and Coach“ pasirašytа sutartį, UAB “Vilniaus troleibusai“ parkas per trejus metus turi pasipildyti 45 naujutėliais “Solaris Trolino 15“ troleibusais. šiuo metu sostinės gatvėmis jau važinėja 30 modernių, ekologiškų transporto priemonių.

Praėjusių metų spalį sostinės gyventojams bei svečiams pristatytas pirmasis naujas troleibusas “Solaris Trolino 15“. Iki 2004-ųjų pabaigos Vilniaus miesto gatvėse jau galėjai sutikti penkiolika lenkų-čekų gamybos transporto priemonių. šių metų liepos pabaigoje į sostinę atvyko dar penkiolika modernių, ekologiškų transporto priemonių.

“Vilnius – pirmasis Europos miestas, kuris užsakė tiek daug “Solaris Trolino“. Iki tol po keletа šių transporto priemonių važinėjo šveicarijoje, čekijoje, dar keliuose Europos miestuose. Iš esmės tai – visai naujas gaminys, tad eksploatuodami naujаsias transporto priemones, praktiškai patirdami jų privalumus bei trūkumus, mokomės drauge su gamyklų atstovais. Apie aptiktas problemas pranešame gamintojams, šie savo ruožtu stengiasi kuo skubiau į mūsų pastabas bei pasiūlymus reaguoti ir jas ištaisyti“, - pirmuosius naujųjų troleibusų tarnavimo metus apibendrino UAB “Vilniaus troleibusai“ generalinis direktorius Jonas Bagdonavičius. Atsižvelgus į pirmųjų penkiolikos troleibusų eksploatavimo patirtį, antrojoje partijoje įdiegta kai kurių pakeitimų, atskiros detalės bei agregatai pakeisti modernesniais, patikimesniais.

“Solaris Trolino“ kėbulai gaminami Lenkijoje, netoli Poznanės esančioje “Solaris Bus and Coach“ gamykloje. Elektros įranga montuojama čekijoje. Vilniuje važinėjantis “Trolino“ – pirmasis pasaulyje triašis žemagrindis troleibusas su kintamos srovės “TV Europuls“ “Cegelec“ firmos asinchroniniu trifaziu 175 KW galingumo varikliu. Transporto priemonių bandymai Lietuvos sostinėje tiek Lenkijos, tiek čekijos gamintojams turi neįkainojamos vertės.

Pasak įmonės vadovo, įmonės darbuotojams prisitaikyti prie naujųjų transporto priemonių taip pat reikėjo nemažai laiko. Didesnių ar mažesnių gedimų, avarijų per pirmuosius metus nepavyko išvengti. Smulkesnius nesklandumus tvarkė specialiai Lenkijos bei čekijos gamyklose mokyti “Vilniaus troleibusų“ remontininkai, o didesnį bei sudėtingesnį garantinį remontа atliko gamyklų atstovai. Kaip teigė J. Bagdonavičius, eksploatuojant troleibusus, kaip visada, daug lemia vadinamasis žmogiškasis veiksnys – vienų vairuotojų vairuojamos transporto priemonės lūžta kone kasdien, kiti važinėja kur kas ilgiau ir sėkmingiau.

“Svarbiausia, kad naujieji troleibusai labai patiko keleiviams. Dauguma sostinės gyventojų surengtose apklausose tvirtina, kad paslauga sostinėje, įsigijus naujų transporto priemonių, ženkliai pagerėjo. Triašiai 15 metrų ilgio “Solaris Trolino“ - talpūs, vienas gali vežti apie 150 keleivių – tai pusantro karto daugiau negu senasis “škoda“. Jie patogūs ir vyresnio amžiaus žmonėms, motinoms su vežimėliais, pritaikyti neįgaliesiems“, - pasakojo J. Bagdonavičius. Remiantis gyventojų apklausomis, naujieji troleibusai pagerino ir statistinius įmonės darbo rezultatus: per šešis šių metų mėnesius, palyginti su praėjusių metų sausiu-birželiu, Vilniuje vežta 5,9 proc. daugiau keleivių - 77,676 mln.

šiuo metu vidutinis per 300 Vilniuje važinėjančių troleibusų amžius – apie 15 metų.

“Transeksta“ jau turi naujа vadovа

Valstybinės techninės apžiūros įmonių asociacijos “Transeksta“ valdybos sprendimu nuo rugpjūčio 10 dienos asociacijos viceprezidento ir administracijos vadovo pareigas užima Gintautas šLėDERIS. Jis pakeitė prieš mėnesį staiga mirusį ir analogiškas pareigas ėjusį Vytautа Sendžikа.

50 metų G. šlėderis iki naujojo paskyrimo dirbo Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamente, kur užėmė vyriausiojo specialisto pareigas.

Asociacija “Transeksta“ jungia 10 įvairiuose šalies miestuose esančių automobilių techninės apžiūros centrų bei UAB “Transporto studijos“, kurių veiklа kontroliuoja Valstybinė kelių transporto inspekcija prie Susisiekimo ministerijos.

LIETUVOS DRAUDIMAS: DIRBAME SKAIDRIAI

Lina JAKUBAUSKIENė

į rugpjūčio 11-аjа surengtа “Lietuvos draudimo“ spaudos konferencijа susirinko kaip niekada daug žiniasklaidos atstovų – bankrutavus vienai iš šalies draudimo bendrovių, ši tema tiek šalies gyventojams, tiek vežėjų įmonėms, kur draudimo įmokos sudaro nemenkas sumas, tapo itin aktuali.

AB “Lietuvos draudimas“ rengiamos spaudos konferencijos tapo tradicinėmis – kas pusmetį jose pateikiami bendrovės veiklos rezultatai, draudimo rinkos apžvalga. “Mūsų pozicija – skaidrumas bei atvirumas, kurie būtini mūsų darbe. Disponuojame iš gyventojų surinktais pinigais, tad privalome atsiskaityti visuomenei už savo veiklа“, - teigė didžiausios Baltijos šalyse draudimo bendrovės “Lietuvos draudimas“ generalinis direktorius Kęstutis šerpytis.

Per pirmаjį šių metų pusmetį didžiausios ne gyvybės draudimo bendrovės “Lietuvos draudimas“ pasirašytos įmokos išaugo 12,6 proc. ir siekė 135 mln. Lt, palyginti su 119,9 mln. Lt tuo pačiu laikotarpiu pernai. Bendrovės uždirbtos įmokos padidėjo dešimtadaliu ir siekė 108 mln. Lt. Pernai šis rodiklis buvo 98,2 mln. Lt. Labiausiai išaugo vairuotojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo bei transporto draudimo populiarumas – atitinkamai 27,3 ir 34,5 proc. šiais metais privalomuoju draudimu “Lietuvos draudime“ apsidraudė 70 tūkst. vairuotojų daugiau nei pernai.

Bendrovės polisus galima įsigyti 182 klientų aptarnavimo punktuose visoje Lietuvoje. Praėjusių metų pradžioje kartu su garsiausia pasaulyje konsultacine įmone “McKinsey&Company“ inicijuotas pardavimo reorganizavimo projektas davė labiausiai apčiuopiamų rezultatų – kiekvienа mėnesį vis daugiau šalies gyventojų savo draudimo bendrove pasirenka “Lietuvos draudimа“. Klientų skaičių dar labiau padidino transporto priemonių bei nelaimingų atsitikimų draudimo naujovių pristatymas. Birželio mėnesį “Lietuvos draudimo“ rinkos dalis pagal pasirašytas įmokas sudarė 37,4 proc.

Pasak bendrovės vadovų, finansų paslaugų rinkoje klientams svarbiausia būti tikriems, kad draudimo įmonė greitai ir sklandžiai atlygins patirtus nuostolius. Pastaruoju metu šalies ne gyvybės draudimo įmonėms labiausiai trūko būtent veiklos stabilumo. Paskelbus 2004 m. veiklos rezultatus, Draudimo priežiūros komisija iš kelių draudimo bendrovių pareikalavo nedelsiant padidinti įstatinį kapitalа, o vienai įmonei už įsipareigojimų nevykdymа pritaikyta kraštutinė priemonė – panaikinta draudimo veiklos licencija. Nemenkа sumaištį tarp šalies gyventojų bei draudimo bendrovių sukėlė ir “Ingo Baltic“ bankrotas. Bendrovė “Lietuvos draudimas“ tarp šalies gyventojų garsėja patikimumu: net devyni iš dešimties “Lietuvos draudimo“ klientų šiuo metu pripažįsta esantys visiškai patenkinti kompensacijų išmokėjimo operatyvumu.

AB “Lietuvos draudimas“ valdo Danijos draudimo įmonė “Codan“, tarptautinės draudimo grupės “Royal&SunAlliance“ narė. Pernai “Lietuvos draudimas“ tapo pirmаja draudimo bendrove Baltijos šalyse, per vienerius metus sudariusia milijonа draudimo sutarčių. Pirmаjį šių metų pusmetį “Lietuvos draudime“ buvo sudaryta beveik 600 tūkstančių draudimo sutarčių.

VOLVO – AFRIKAI

“Volvo Buses“ gavo keletа užsakymų iš Afrikos - iš viso 60 autobusų ant “Volvo B12R“ važiuoklės. Dvidešimt iš jų keliaus į Egiptа.

Septynios Pietų Afrikos bendrovės pateikė užsakymа šešiasdešimčiai tarpmiestinių “Volvo“ autobusų. Jų važiuoklė gaminama “Volvo Buses“ gamykloje Brazilijoje, ten pat - “Marco Polo“, “Buscar“ bei “Irizar“ - gamyklose gaminami ir kėbulai. Naujieji autobusai keleivius veš tarpmiestiniais maršrutais visoje Pietų Afrikoje. Užsakymas bus įvykdytas iki 2005 m. rudens.

Pietų Afrikos rinka yra labai svarbi “Volvo Buses“: apie 20 proc. Pietų Afrikos regione važinėjančių autobusų yra “Volvo“. Praėjusiais metais parduota 170 autobusų, šiemet tikimasi šį skaičių dar gerokai padidinti.

“Nuo paskutinio užsakymo iš Egipto praėjo jau penkeri metai. Iki šiol “Volvo“ neturėjo autobusų važiuoklės, kuri visiškai patenkintų užsakovų iš Afrikos poreikius, - aiškino pardavimo vadybininkas Afrikoje Hakanas Sjobergas. “Volvo B12R“ užpildė šiа spragа. Dauguma aspektų naujoji važiuoklė panaši į “Volvo B7R“, kuri yra populiariausias “Volvo Buses“ gaminys. Ji naudojama tarpmiestiniams autobusams Indijoje, miesto transportui Kinijoje ir mokykliniams autobusams Australijoje. Moderni ir tvirta važiuoklė vertinama dėl jos universalumo bei ekonomiškumo.

“Galima teigti, kad “Volvo B12R“ yra ta pati važiuoklė, tik į jа montuojamas galingesnis variklis. Tvirtos plieno konstrukcijos rėmas sukurtas dirbti sudėtingomis sаlygomis. Būtent tokių patvarių autobusų ir reikėjo Afrikos rinkai“, - teigė Hakanas Sjobergas.

Parengė Giedrius JAKUBAUSKAS

“Scania“ pažymėjo jubiliejų

Neseniai “Scania“ pažymėjo vienа iš reikšmingiausių savo istorijos jubiliejų - prieš 100 metų buvo panaudota pirmoji švedijoje sukurta pramoninė mašina. šios mašinos klientu tapo tuometinė Stokholmo ugniagesių komanda, kuri naujаjį variklį sėkmingai panaudojo pompuoti vandeniui. Pirmаjį variklį, kuris buvo pritaikytas vandens siurbliui, sukūrė tuomet savarankiška firma “Vabis“, 1911 metais susijungusi su “Scania“.

Parengė Tomas LABžENTIS

„PUTZMEISTER 63Z“ – NAUJAS REKORDININKAS

Vladimiras čechuta

žinoma Vokietijos statybinės technikos gamybos firma „Putzmeister“ nesenai pademonstravo didžiausiа, kaip teigiama, savaeigį betono siurblį, kuris gali paduoti skystа betonа net į 63 metrų aukštį. šį įspūdingа skaičių gamintojas įvedė ir į naujojo savo gaminio pavadinimа – „Putzmeister 63Z“. Gigantas, turintis hidraulikos valdomа penkių sekcijų „rankа“, siūlomas ant Kanados firmoje „TOR“ pagamintos specialios septynių ašių 14x6 tipo automobilinės važiuoklės. Pirmieji du ir du galiniai važiuoklės tiltai vairuojami, trys viduriniai – varantieji. Važiuoklės ilgis – 16,32 metro, tolygiai išdėstytų tiltų bazė vienoda ir yra 2032 mm. Transportinėje padėtyje „Putzmeister 63Z“ sveria 50 tonų. Užsakovui pageidaujant, betono siurblio įranga gali būti sumontuota ant panašių parametrų amerikietiškos važiuoklės „Mack MR“.

"Transporto pasaulis"
Rugpjūtis Nr. 8(56)

"Linava" informuoja

Naujienos

Keliai

Pašykštėję keliams šiandien, rytoj mokėtume keleriopai brangiau

Nauji modeliai

2006–ųJų “FORD TRANSIT“

Patirtis

PIRKSI SKUBėDAMAS – VERKSI PARDUODAMAS

Problemos

REKLAMA ANT AUTOTRAUKINIO GALO – PAVOJINGA AR NAUDINGA?

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

APIE NETEISėTAS RINKLIAVAS NVS šALIų KELIUOSE

Skaitmeniniai tachografai: elektroninių raktų paskirtis ir galimybės

Keleivinis transportas

PASIRODO – GALIMA!

Technika

IVECO pasirinko “AdBlue“ variantа

VANDENILIS – ATEITIES AUTOMOBILIų KURAS?

Vilkiko kabinoje – kaip namie

„SMS paštas internete“ – informacija į kitа pasaulio kraštа per kelias sekundes

Mokymas

įGIJO NAUJų žINIų

Teisė

Vežėjo pareigos krovinį lydinčių dokumentų atžvilgiu

Konsultacijos

KONSULTUOJA VALSTYBINė MOKESčIų INSPEKCIJA Dėl Pridėtinės vertės mokesčio

Verslo etika

KLAUSYTI nelygu GIRDėTI

Muziejus

ATSARGIAI, FANTOMAS!

“GYROBUS“ - NEPASITEISINUSI IDėJA