Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„THERMO KING“ SIūLO ALTERNATYVА

Tyliai dūzgiantys automobilių – refrižeratorių šaldymo agregatai, prie kurių esame pripratę dar nuo tų laikų, kai bene vieninteliai tokio tipo automobiliai pas mus buvo čekiškos škodos su puspriekabėmis „Alka“, šiandien kelia vis didesnį ekologijos fanatikų nepasitenkinimа – atseit, juos varantys dyzeliukai teršia aplinkа suodžiais ir kitomis nuodingomis medžiagomis, esančiomis išmetamose dujose. Taigi nors kol kas tokie šaldymo agregatai neuždrausti naudoti, jų gamintojai jau ieško alternatyvių sprendimų.

Vienas iš galimų variantų yra be jokių papildomų variklių veikiantys kriogeniniai šaldymo įrengimai, greitai gendančius produktus gabenančių automobilių kėbulų atšaldymui naudojantys suskystintа anglies dioksidа. Pats principas nėra nei naujas, nei itin sudėtingas. Suspaustas iki 9 barų ir atšaldytas iki -50° C anglies dvideginis supilamas į specialios konstrukcijos talpа. Iš čia jis paduodamas į refrižeratoriaus kėbule įrengtus gyvatukus – garintuvus, kuriuose jis vėl virsta dujomis. šis procesas vyksta intensyviai naudojant aplinkoje esančiа šilumа, todėl gyvatukas (arba keli gyvatukai, jei kėbulo talpa didelė) labai atšаla ir atvėsina kėbulo viduje esantį orа, kartu ir kėbule esančius produktus. Kad aušinimas vyktų kuo intensyviau, papildomai įrengiami atšalusį iki neigiamos temperatūros orа po kėbulа varinėjantys ventiliatoriai. Anglies dvideginis, vėl virtęs dujomis, paprasčiausiai išgaruoja į atmosferа. Jis nepatenka į kėbulа, tad, prieš žmogui įeinant vidun, kėbulo nereikia vėdinti, o visa sistema dirba beveik be garso. Aplinka nėra papildomai teršiama anglies dvideginiu – jis surenkamas pramonės įmonėse vykstančių technologinių procesų metu ir panaudojamas refrižeratoriuose, tad, jei ne šaldymo agregatai, jis vis tiek būtų išmestas į atmosferа.

žinomas automobilinių šaldymo agregatų gamintojas „Thermo King“ jau parengė pramoninius kriogeninių šaldymo agregatų automobiliams – refrižeratoriams, naudojančių suskystintа anglies dvideginį, pavyzdžius. Galimi du jų variantai – vien kriogeninis įrenginys, neturintis įprasto dyzelio varomo šaldymo agregato, ir hibridinis įrenginys, kuriame kriogeninė sistema yra naudojama kaip papildoma. Pavyzdžiui, refižeratoriumi gabenant greitai gendančių produktų krovinį tarpmiestiniu maršrutu, dėl aukštos aplinkos temperatūros dyzelinis šaldymo agregatas nebesusidoroja su apkrovimu arba net „išeina iš rikiuotės“. štai tada vairuotojas papildomai paleidžia kriogeninę sistemа ir krovinys pasiekia gavėjа nesugedęs. Jei refrižeratorių reikia iškrauti naktį, o gavėjo sandėlis apsuptas gyvenamųjų namų,nors ir tyliai dirbantis dyzelinis šaldymo agregatas vis tiek kels triukšmа, o kriogeninė sistema dirba be garso.

Vokietijoje kol kas beveik „ant pirštų“ galima suskaičiuoti jau eksploatuojamus „Thermo King“ siūlomus kriogeninius šaldymo įrenginius automobiliuose – refrižeratoriuose, nors tokio tipo stacionarūs įrenginiai naudojami pakankamai plačiai. Daugelį potencialių užsakovų „atbaido“ kol kas aukšta kaina – hibridinis įrenginys (dyzelinis šaldymo agregatas ir kriogeninė sistema) kainuoja nuo 20 iki 25 tūkstančių eurų, vien kriogeninė sistema – 15 tūkstančių eurų. Visgi gamintojas mato neblogas perspektyvas, ypač miesto sаlygomis išvežiojant maisto produktus. Juk, kaip teigia jа sukūrę „Thermo King“ specialistai, kriogeninė sistema yra ilgaamžė, nes beveik neturi judančių dalių, kurios gali sudilti, jos aptarnavimas itin paprastas (anglies dvideginio talpa skystomis dujomis užpildoma per 15 minučių, o po to tereikia atidaryti vožtuvus), be to, jai neturi priekaištų gamtosaugininkai, o tai ateityje turėtų tapti itin svariu argumentu kriogeninių šaldymo įtaisų naudai. Na, ir dar taupomas nuolat brangstantis dyzelinas…

Pagal užsienio spaudа parengė L.Suslavičius

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (55)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Greitam susisiekimui – ir mobilusis ryšys

Skaitmeniniai tachografai: projekto gyvendinimas Lietuvoje vertintas palankiai

Sustiprinta transporto priemonių kontrolė Lietuvos keliuose

UAB „LINAVOS“ servisas: kuro projektas Lenkijoje vežėjų akimis

Dilerių naujienos

Naujos kartos puspriekabės

Padangos

„Bandag“ – padangų restauravimo lyderis

Patirtis

Pirksi skubėdamas - verksi parduodamas

Poleminės pastabos

Lietuvos vežėjų klubas: techninės apžiūros specialistų žvilgsniu

Psichologija

Derybų menas

Servisas

Kodėl genda turbokompresoriai?

Sveikiname!

AUTOVERSLAS: DEšIMTIES METų KELIAS į LYDERIUS

Su SOMMER patikimai ir saugiai

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Žinotina

KAS IšRADO RATА ?

Svarbiausia – keleivių saugumas

Keleivinis transportas

SETRų TURAS PO BALTIJOS šALIS

Technika

INTERNETAS VERžIASI PER LANGА

TRYS LITRAI – NE PER DAUG!

„THERMO KING“ SIūLO ALTERNATYVА

Teisė

Darbo kodekso pakeitimai

Muziejus

PNEUMATINIų STABDžIų EPOPėJA