Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

AUTOVERSLAS: DEšIMTIES METų KELIAS į LYDERIUS

Vidmantas Kliukas

Reikšmingiausi istorijos štrichai

1993 – privatizuojama valstybinė įmonė „Autoservisas“.

1995 – po reorganizacijos „Autoserviso“ vietoje (Vilnius, Kirtimų 41, 41A) įkuriamos trys įmonės: „Vilniaus autoservisas“, „Autoverslas“, „Tolvis“. UAB „Autoverslas“ įstoja į asociacijа “Linava“.

1996 – UAB „Autoverslas“ įsigyja pirmuosius autovežius (naudotus) ir pradeda gabenti lengvuosius automobilius.

1997 – pasirašoma ilgalaikė sutartis su „Avtovaz“ gamykla bei automobilių „Lada“ gavėjais. Susiformuoja pagrindinės verslo kryptys – automobilių vežimas ir sandėliavimas.

1999 – bendrovė viena iš pirmųjų Lietuvoje įsigyja naujus itališkus „Rolfo“ autovežius, kurie tuo metu buvo bene penkis kartus brangesni už naudotus. Investicija pasiteisina – konkurencinėje kovoje “Autoverslas“ lenkia panašaus profilio įmones.

2000 – įkuriamas importo-eksporto terminalas ir logistikos centras.

2003 – įdiegtos kokybės vadybos ir aplinkos apsaugos vadybos (pirmoji tarp Lietuvos automobilių vežėjų) sistemos, gauti tа patvirtinantys sertifikatai ISO 9001 ir ISO 14001. įsteigtas atskiras padalinys, organizuojantis lengvųjų automobilių gabenimа geležinkeliu.

2004 – įsigyjamas 18 ha sklypas Vievyje, čia projektuojamas modernus automobilių saugojimo terminalas ir logistikos centras. įrengta nauja 1,2 ha lengvųjų automobilių saugojimo aikštelė (joje telpa 700 automobilių) su moderniomis apšvietimo ir apsaugos sistemomis.

2005 – duris atvėrė naujas 800 m2 krovininių automobilių servisas. Iki gruodžio pirmos dienos bus baigti statyti nauji sandėliai, kurių plotas – 7000 m2 .

„Autoverslas“ šiandien

Viena didžiausių Lietuvoje logistikos ir transporto bendrovių „Autoverslas“ šiemet švenčia pirmаjį savo veiklos dešimtmetį. Per šiuos metus susiformavo dvi pagrindinės įmonės veiklos kryptys: lengvųjų automobilių logistika bei vežimai (sudaro 65 proc.), bendrųjų krovinių logistika (sudaro 35 proc.). Kompanijos apyvarta per 10 metų išaugo 752%.

Pirmaisiais metais apyvarta siekė 4,88 milijono Lt. Penktaisiais metais pardavimai išaugo iki 10,6 milijono Lt. 2003 metais jie pasiekė 31,2 milijono Lt. Pernai „Autoverslo“ apyvarta ūgtelėjo iki 41,6 milijono Lt.

Naujų bei naudotų automobilių gabenimo marštutai driekiasi nuo Ispanijos iki Vidurinės Azijos. Iš Europos į „Autoverslo“ sandėlius atvežti automobiliai komplektuojami, saugomi ir siunčiami į Tadžikistanа bei Kazachstanа.

„Autoverslo“ tikslas – tapti didžiausia Lietuvos automobilių pervežimo ir logistikos įmone, teikiančia aukštos kokybės paslaugas“, - neslepia „Autoverslo“ generalinis direktorius Valdemaras Zakarauskas.

Konkurencinė kova

Lietuvoje dabar veikia apie šešiasdešimt įmonių, gabenančių lengvuosius automobilius. Daugelyje iš jų dirba po tris – penkis žmones. „Autoversle“ pernai dirbo 142 žmonės (keturiasdešimčia daugiau nei užpernai). Bet ne tik dabuotojų skaičiumi ši bendrovė lenkia savo konkurentus. Konkuruoti padeda kombinuoti vežimai – lengvieji automobiliai gabenami ir geležinkelio vagonais, ir autovežiais. Bendrovė viena galėtų pervežti visus Lietuvai reikalingus naujus automobilius.

„Autoverslas“ turi dvi geležinkelio atšakas, kur vienu metu gali krauti 24 vagonus. Jų specifika ta, kad rampos pritaikytos pakrauti lengvuosius automobilius į dviaukščius vagonus. Numatyta įrengti dar vienа geležinkelio atšakа su universalia rampa, nuo kurios bus galima pakrauti ant geležinkelio platformų ir sunkvežimius, ir autobusus.

Atskira problema – vagonai. Lietuva turi 21 vagonа autombiliams gabenti, Rusija – 3000.

Dauguma vagonų pagaminti Suomijoje dar 1990 metais. Lietuva jų neužsako gaminti jau 15 metų. Vagonai per šiuos metus tik dėvėjosi ir buvo nurašomi. Dabar jų paklausa išaugo.

Kadangi Rusijoje veikia trys didelės kompanijos, valdančios beveik visа vagonų parkа (2800 vagonų), vis sunkiau juos išsinuomoti iš bendrojo parko, kuriame teliko apie 200 vagonų. Esmė ta, kad bendrojo parko vagonų nuoma net 40 proc. mažesnė nei nuomojamų iš bendrovių. Taigi mažėjant Rusijos bendrajam vagonų parkui, mažėja ir Lietuvos mažų įmonių galimybės pigiau vežti automobilius ir taip konkuruoti rinkoje. įvertinusi situacijа, bendrovė „Autoverslas“ prieš metus pradėjo derybas su vagonus gaminančiomis įmonėmis dėl galimybės gaminti vagonus pagal specialų užsakymа. įmonė paskaičiavo, kad investicijos į naujus vagonus atsipirktų tik per 15 metų. Vieno vagono kaina - apie 100 tūkst. eurų (naudoti vagonai pigesni beveik keturis kartus). Pirkti naujus vagonus – rizikinga dėl nuolat besikeičiančios tarifų politikos. Praktika rodo, kad geležinkelio tarifai keičiasi tris-keturis kartus per metus.

Be to, nustatyti geležinkelio tarifai palankūs gabenti automobilius tranzitu per Rusijа į Kazachstanа iš Lenkijos (net 8 proc. pigiau), o ne iš Lietuvos. Rusija priėmė politinį sprendimа nukreipti automobilių gabenimo srautus per savo šalies jūrų uostus, todėl panaikino lengvatas tranzitui per Rusijа, taikytas vežant lengvuosius automobilius geležinkeliais iš Lietuvos, Latvijos, Estijos bei Suomijos.

Nepaisydamas visų sunkumų, „Autoverslas“ išveža iš Lietuvos 35 proc. visų lengvųjų automobilių, gabenamų geležinkelio vagonais.

Konkuruoti rinkoje „Autoverslui“ padeda ir tai, kad bendrovė dirba su įmonėmis, įregistruotomis lengvatinio apmokestinimo zonose.

Be to, firmoms, stokojančioms apyvartinių lėšų, aktuali „Autoverslo“ paslauga – suteikiamas banko garantas kontroliuojant prekių likutį sandėlyje, įvertinamа kaip užstatа bankui.

Nedaug automobilius gabenančių įmonių verčiasi ir bendrųjų krovinių logistika. Kai šių metų gruodžio mėn. 1d. statybininkai priduos eksploatuoti 7000 kv. m sandėlį, bendras sandėlių plotas sieks 14000 kv. m.

Valdemaro Zakarausko nuomone, perspektyvus ir šiemet įkurtas 800 kv. m bendrovės krovininių automobilių servisas, kuriame vienu metu gali būti remontuojamos keturios transporto priemonės. čia dirba dešimt žmonių. Iki šiol „Autoverslo“ autovežius remontavo kiti servisai, bet teikiamos paslaugos netenkino bendrovės specialistų ir buvo nutarta įrengti savo servisа.

Vievio projektas

Dabar „Autoverslo“ automobilių saugojimo aikštelėse gali tilpti 2 tūkst. automobilių. įgyvendinus projektа ir pastačius terminalа Vievyje, jame bus galima saugoti iki 9 tūkst. lengvųjų automobilių. Būsimo terminalo plotas – 18 ha. Numatoma investicija sieka 25 mln. Lt.

Pagal projektа numatyta nutiesti atskirа pusės kilometro ilgio geležinkelio atšakа nuo Vievio geležinkelio stoties iki terminalo. Bus sukurta moderni infrastruktūra – tiltas per geležinkelį, transporto mazgas, nutiesta elektros linija ir t.t. Gerа terminalo perspektyvа užtikrina vykusi geografinė padėtis.

Terminalo priešprojektinius darbus atliko didelę patirtį turintys Belgijos specialistai. Projekto privalumas tas, kad terminalas bus statomas ir priduodamas eksploatuoti atskirais blokais, kurių dydis 80x80 m, kiekviename bloke tilps po 356 lengvuosius automobilius. Terminalas bus pradėtas eksploatuoti įrengus tris blokus. Iš viso bus įrengti 25 blokai.

Numatoma, kad ateityje visas „Autoverslo“ lengvųjų automobilių verslas bus perkeltas į Vievį, tada dabartinėje bendrovės teritorijoje sandėlių plotas sieks 28 000 kv. m.

Investicijos

šiemet „Autoverslas“ jau investavo į autovežių parkа 5,5 milijono litų. Papildomai 6,5 mln lt bus investuota į naujų sandėlių ir trečios geležinkelio atšakos statybа.

Bendros investicijos 2005 m. sieks 12,5 mln. litų.

Per ateinančius penkerius metus „Autoverslas“ numato investuoti apie 15 mln. litų kasmet.

Tarptautinė veikla

„Autoverslas“ nuo 2002 m. yra ECG asociacijos narys. ECG – tai asociacija, jungianti Europos lengvųjų automobilių vežėjus ir logistikos įmones. Jos būstinė įsikūrusi Briuselyje. Asociacija buvo įkurta 1997 metais, šiandien jai priklauso 60 narių iš visos Europos.

ECG asociacijai priklausančios įmonės turi 15500 autovežių, 4900 vagonų, 165 jūrinius okeaninius laivus, 375 terminalus automobiliams saugoti ir paskirstyti, 37 mln. kv.m aikštelių automobiliams, kasmet perveža 33 mln. automobilių.

ECG asociacijai priklauso net aštuonios Lietuvos transporto įmonės, gabenančios automobilius. Nariai kasmet sumoka asociacijai nario mokesčių iki 15000 eurų per metus.

Pagrindinis asociacijos tikslas yra padėti nariams spręsti aktualias problemas, tarpininkauti ir atstovauti narius ES institucijose, rengti mokymus, tarpininkauti, organizuojant susitikimus su lengvųjų automobilių gamintojais.

ECG asociacijos plėtra pastebimai vyksta Rytų kryptimi. Partneriams „Autoverslas“ įdomus savo patirtimi dirbti Rytų rinkoje, todėl bendrovė vertinama kaip puiki tarpininkė bendradarbiaujant Vakarų Europos ir Rusijos įmonėms.

„Autoverslo“ komercijos direktorė Gražina Jakštienė yra asociacijos kokybės vadybos darbo grupės narė.

Metinė ECG Asamblėja 2006 gegužės 11-13 dienomis vyks Vilniuje. Tai renginys, kuriame dalyvauja Asociacijos nariai iš visos Europos, gamintojų atstovai, svečiai, kurių verslas yra susijęs su lengvųjų automobilių logistika.

Geri darbai daromi tyliai

Klestinti logistikos kompanija neabejinga ir labdarai, ir visuomenės interesams. „Autoverslas“ rėmė Valdovų rūmų statybа, vaikų globos namus, Vilniaus Gedimino technikos universitetа. Skiria pakankamai lėšų aplinkos tvarkymui.

Apie labdarai skiriamas sumas nesinorėtų garsiai šaukti. Tikra labdara – tai geri darbai, daromi tyliai, nesiafišuojant, nesitikint atlygio. Tai ne reklaminės akcijos, o elementariausia pagalba tiems, kuriems jos tikrai reikia.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (55)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Greitam susisiekimui – ir mobilusis ryšys

Skaitmeniniai tachografai: projekto gyvendinimas Lietuvoje vertintas palankiai

Sustiprinta transporto priemonių kontrolė Lietuvos keliuose

UAB „LINAVOS“ servisas: kuro projektas Lenkijoje vežėjų akimis

Dilerių naujienos

Naujos kartos puspriekabės

Padangos

„Bandag“ – padangų restauravimo lyderis

Patirtis

Pirksi skubėdamas - verksi parduodamas

Poleminės pastabos

Lietuvos vežėjų klubas: techninės apžiūros specialistų žvilgsniu

Psichologija

Derybų menas

Servisas

Kodėl genda turbokompresoriai?

Sveikiname!

AUTOVERSLAS: DEšIMTIES METų KELIAS į LYDERIUS

Su SOMMER patikimai ir saugiai

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Žinotina

KAS IšRADO RATА ?

Svarbiausia – keleivių saugumas

Keleivinis transportas

SETRų TURAS PO BALTIJOS šALIS

Technika

INTERNETAS VERžIASI PER LANGА

TRYS LITRAI – NE PER DAUG!

„THERMO KING“ SIūLO ALTERNATYVА

Teisė

Darbo kodekso pakeitimai

Muziejus

PNEUMATINIų STABDžIų EPOPėJA