Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

„Linavos“ prezidentui – „Garbės aukso ženklas“

Birželio 17 d. „Le Meridien Villon“ viešbutyje vyko Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) VI –asis suvažiavimas. Apžvelgdamas šalies ūkio situacijа per ataskaitinį 2001 – 2004 metų laikotarpį ir ateities prognozes, LPK prezidentas dr. Bronislovas Lubys nemažai dėmesio skyrė ir automobilių kelių transportui, be kurio neįmanoma pramonės ir verslo plėtra.

Už ypatingа indėlį į šalies pramonės plėtrа ir 75 metų pramonininkus ir verslininkus vienijančios organizacijos jubiliejaus proga LPK „Garbės aukso ženklu“ apdovanotas Algimantas Kondrusevičius - asociacijos „Linava“ prezidentas, Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas - ir kiti verslo plėtrai nusipelnę asmenys.

LPK prezidentu vienbalsiai vėl išrinktas dr. Bronislovas Lubys, vienu iš viceprezidentų kitai kadencijai išrinktas Algimantas Kondrusevičius.

Tomas LABžENTIS

„Volvo“ - šiauliams

Lina JAKUBAUSKIENė

Birželio 15-аjа šiauliečiams pristatyti du nauji „Volvo 8700 RLE“ miesto autobusai.

Po beveik dešimties metų pertraukos šiaulių miesto visuomeninį transportа atnaujino nauji modernūs autobusai, kurie kursuos populiariausiais miesto maršrutais. Iki tol UAB „Busturas“ parkas atnaujintas daugiausia pavažinėtais autobusais. „Pasaulinė praktika rodo, kad keleivinio transporto įmonėms kur kas labiau apsimoka mokėti lizingo išmokas už naujus autobusus nei kišti pinigus į senų remontа. „Tikimės, kad šis pirkinys pasiteisins ir jis nebus paskutinis“, - sakė UAB „Busturas“ generalinis direktorius Vilius Laužikas. Vieno įsigytojo autobuso kaina – apie 600 tūkst. litų, „Hansa lizingui“ už juos „Busturas“ turės išsimokėti per penkerius metus.

„Volvo“ autobusai pasirinkti neatsitiktinai – bendrovė „Volvo Bus Corporation“ laimėjo tarptautinį konkursа. Pagrindiniai konkurso kriterijai, pasak V. Laužiko, buvo autobusų techninė kokybė, ekonomiškumas, dinamiškumas bei ekologiškumas. šiauliečiai pasirinko pusiau žemagrindžius „Volvo 8700 RLE“: vidurinių šių autobusų durų platforma pritaikyta keleiviams su negale, vyresnio amžiaus žmonėms, o ties galinėmis durimis montuojama keletas laiptelių, kuriuos lengvai įveiks jauni keleiviai. Autobusai pagaminti „Volvo“ gamykloje Vroclave, Lenkijoje.

Tvirta iš nerūdijančio plieno gaminama „Volvo“ konstrukcija ne tik labai patvari (gamintojai jai suteikia dešimties metų garantijа), bet ir užtikrina keleivių saugumа. Naujieji autobusai taip pat padės spręsti oro taršos problemа mieste: juose montuojami Euro3 reikalavimus atitinkantys „Volvo“ varikliai. Patrauklus ir salono interjeras: patogios sėdynės, gražus ir praktiškas gobelenas, patogūs laikytis stovai, šiukšliadėžės, neslidi grindų danga, gera garso izoliacija taip pat turėtų patikti šiauliečiams. Patogu ir tai, kad važiuodami keleiviai nejus kelio nelygumų, o vairuotojai galės lengvai manevruoti net ir siauromis miesto gatvėmis. Neatsitiktinai parinktos ir autobusų spalvos – geltona spalva, kuria nudažytas kėbulas, simobolizuoja Saulės miestu vadinamus šiaulius. Tokiomis pat spalvomis šiauliečiai ketina dažyti visus kapitaliai remontuojamus ar naujai įsigytus autobusus.

Autobusams suteikiama dvejų metų garantija, o „Volvo Lietuva“ serviso centras šiauliuose naujosioms transporto priemonėms nuolat teiks reikiamа techninį aptarnavimа.

šiaulių miesto visuomeninio transporto autobusus eksploatuojanti savivaldybės keleivių vežimo bendrovė „Busturas“ iš viso aptarnauja 23 miesto maršrutus, kurių bendras ilgis - 226 kilometrai. Darbo dienomis į šiaulių miestа išvažiuoja 110 autobusų, poilsio dienomis – 55. Per darbo dienа kiekvienas iš jų nuvažiuoja apie 224 km, per mėnesį mieste vidutiniškai vežama apie 1,5 mln. keleivių.

KONKURENCIJA PRIVERS RINKTIS

Kęstutis BRUZGELEVIčIUS

Birželio 29 d. asociacijoje „Linava“ lankėsi „Volvo“ kompanijos viešųjų ryšių direktorius Lenartas Pilskogas (Lenart Pilskog) bei UAB „Volvo Lietuva“ generalinis direktorius Svenas Ake Brinkas (Sven Ake Brink). Svečiai susitiko su asociacijos vadovais, Susisiekimo ministerijos bei VKTI darbuotojais ir pristatė „Volvo“ kompanijoje sukurtа bei pastaruoju metu itin reklamuojamа modulinę autotraukinių sistemа, kuriа siekiama įdiegti visoje Europoje.

Kaip rodo prognozės, krovinių srautai Europoje nuolat didėja.ES transporto politikų bandymai perkelti dalį jų ant geležinkelio pečių problemos neišspręs: jei geležinkelininkai per artimiausius keletа dešimtmečių sugebėtų netgi padvigubinti dabar gabenamų krovinių apimtį, automobilių transportui vis tiek liktų didžioji jų dalis. Tačiau geležinkelininkams tai padaryti vargu ar įmanoma, o didinti sunkvežimių skaičių tokiose šalyse kaip Vokietija, Olandija, Belgija netrukus bus taip pat neįmanoma – jiems paprasčiausiai nebus vietos magistralėse. Alternatyva – ilgesni ir didesnį svorį galintys gabenti sunkvežimiai, jau senokai važinėjantys Skandinavijos šalyse, o nuo 2004-ųjų eksperimento tvarka ir Olandijoje. Apie juos mūsų žurnale jau nemažai rašyta. Svečiai apžvelgė Olandijos eksperimento rezultatus, supažindino mūsų vežėjus ir transporto politikus su jame išryškėjusiomis problemomis. Jų nemažai, tačiau šioje šalyje nesunkiai įveikiamos, todėl manoma, kad 2006 m. 25,25 m autotraukiniai čia bus įteisinti.

Po pristatymo užsimezgusioje diskusijoje mūsų šalies atstovai išsakė savo abejones dėl tokių autotraukinių eksploatavimo galimybės į Rytus nuo Vokietijos sienos – pernelyg daug tiek juridinių, tiek techninių problemų, ypač susijusių su keliais. Kadangi Lenkija magistralę „Via Baltica“ ketina (tik ketina!) baigti 2013 metais, 25 m ir 60-70 t autotraukiniai siauruose, perpildytuose ir techniniu požiūriu itin prastos kokybės šios šalies keliuose taptų rimtu kliuviniu visiems eismo dalyviams. Naujų kelių tiesimas arba senųjų modernizavimas – pernelyg didelė problema šiai šaliai ir kol ji nebus išspręsta, didieji autotraukiniai turės prasmę tik Vakarų Europoje. Suprasdami šitai svečiai siūlė pagalvoti apie galimybę krovinius gabenti keliais etapais, nes Vakaruose įteisinus 25 m ilgio sunkvežimius, Rytų šalių vežėjai gali atsidurti konkurencijai nepalankiose sаlygose. šiuo metu dėl „olandiškojo“ eksperimento plėtros deramasi su Danijos bei Didžiosios Britanijos vyriausybėmis, anksčiau ar vėliau tas bandymų „laukas“ dar išsiplės. „Europos kelių trombozės akivaizdoje neišvengiamai turėsime imtis priemonių, o alternatyvos 25 m autotraukiniams bent šiuo metu nėra. Europa dabar renkasi galimybes, ir kai sprendimai pagaliau subręs, laimės tie, kas jiems buvo pasirengę“, - tvirtino svečiai.

„Kцgel“ Mega puspriekabei buvo suteiktas oficialus patvirtinimas dėl tinkamumo transportuoti geležinkeliu

2005 metų liepos 6 dienа „Kцgel“ Mega tapo pirmаja iš puspriekabių, kuriai buvo suteiktas Vokietijos geležinkelių (DB) patvirtinimas dėl tinkamumo šiа transporto priemonę gabenti geležinkeliu – tai esminis reikalavimas šiuolaikinėje geležinkelių sistemoje. Pažymėtina, kad „Kцgel“ didžiatūrių puspriekabių vidinis aukštis siekia 3000 mm.

Bandomasis pakrovimas vyko pietų Vokietijos Baden – Wьrttemberg žemėje Singeno miesto Hupac terminale, kuriame „Kцgel X – MAXX plus“ puspriekabė buvo pakrauta į Mega bunkerinį vagonа.

„Kцgel“ puspriekabė kuo puikiausiai tilpo į specialų vagonа.Tai reiškia, kad vežėjai, turintys savo įmonės transporto parke „Kцgel“ Mega puspriekabių, nuo šiol gali be jokių kliūčių transportuoti jas geležinkeliais.

DIDžIAUSI – BRAZILIJOJE

Keleivinio transporto parkа Brazilijos didmiestyje San Paule papildys didžiausi pasaulyje autobusai. Jau artimiausiu metu gatvėse pasirodys „Volvo“, kurių ilgis – 27 metrai ir kurie galės vienu metu vežti iki 270 keleivių. Miesto valdžia nupirko trisdešimt tokių autobusų – tai turėtų sumažinti milžiniškus kamščius bei pagerinti ekologinę situacijа miesto gatvėse.

Parengė Lina JAKUBAUSKIENė

„Renault“ karavanas - Lietuvoje

Birželio 22 d. į mūsų šalį atvyko „Renault“ automobilių karavanas: keturi „Magnum“ bei „Premium“ ir penketas mikroautobusų bei lengvųjų mašinų. Jau kelerius metus kompanija „Renault Truck“ organizuoja pažintines keliones Lenkijos bei užsienio šalių žurnalistams. Jose sunkiojo transporto tema rašantys žurnalistai turi progų apsilankyti šios markės sunkvežimių prekybos salonuose bei techninio aptarnavimo centruose, iš arčiau susipažinti, o kas turi atitinkamo lygio vairuotojo pažymėjimа – ir kelyje išbandyti koncerno gaminamus sunkvežimius bei mikroautobusus. Atvykęs į Lietuvа karavanas lankėsi Kaune bei Vilniuje. 22 žurnalistai bei šešetas kompanijos atstovų UAB „Skuba“ susipažino su salono darbu, apžiūrėjo servisа, domėjosi kita įmonės veikla, bendravo su Vilniaus kolegomis.

VANDENILIU VAROMI “FORD“

Koncernas „Ford“ kovo mėnesį Las Vegase vykusioje parodoje pristatė oro uostams skirtus ekologiškai švarius autobusus E-450 su vandeniliu varomais varikliais.

Autobusuose montuojamas V10 vidaus degimo variklis, pritaikytas dirbti vandenilio kuro elementais. Pasak gamintojų, tokia transporto priemonė visiškai neteršia aplinkos. Autobusai gali vežti 12 keleivių, vienа kartа prisipildę kuro gali nuvažiuoti 250 km.

„Ford“ – viena iš nedaugelio kompanijų, kurios diegia vandenilio naudojimo technologijas. Vidaus degimo varikliai tobulinami, pritaikomi dirbti ekologiškai švariu kuru. Be to, bendradarbiaudama su kanadiečių „Ballard“, šiuo metu „Ford“ pritaiko savo automobilių variklius dirbti vadinamaisiais „Fuel Cell“ kuro elementais. Sukurti jau trečiosios kartos vandeniliniai „Focus“ automobiliai, kurie bus pristatyti JAV šių metų rudenį.

AUTOBUSAI… BE VAIRUOTOJO

Kompanija „Toyota“ tarptautinėje EXPO 2005 parodoje, šiuo metu vykstančiai Japonijoje, pateikė visai naujа transporto rūšį. Parodos dalyvius vežioja futuristiniai automobiliai, sudaryti iš trijų autobusų kolonos. Vairuotojai tokioje kolonoje yra du: pirmame ir paskutiniame autobuse. Vidurinis autobusas važiuoja savarankiškai, valdomas specialių magnetinių žymų kelyje bei perduodamų radijo signalų iš dviejų vairuotojų vairuojamų autobusų. Ateityje tokių „nevairuojamų“ autobusų gamybа ketinama plėtoti.

„Toyota“ teigia, kad naujoji transporto priemonė turi nemažai privalumų prieš kitas panašaus ilgio transporto sistemas - sujungtus autobusus, tramvajus ir netgi traukinius. Naujųjų autobusų apsisukimo spindulys mažesnis, jie lengviau įveikia stačias įkalnes ir t. t. Per 185 parodos dienas stebuklingieji „Toyota“ autobusai turėtų pervežti apie 30 000 keleivių 250 km ilgio maršrutu Tokijas-Aiti.

KINAI PERKA AUTOBUSUS SU VANDENILINIAIS KURO ELEMENTAIS

Pekine ir šanchajuje atnaujintas tarptautinis konkursas dėl 12-os autobusų, dirbančių vandenilinio kuro elementais, pirkimo.

Projektas skirtas alternatyviam kurui populiarinti. Iš viso į šį projektа, kuris tęsis penkerius metus, ketinama investuoti 32,36 mln. JAV dolerių.

Projekto įgyvendinimas sumažins pastaruoju metu itin padidėjusiа tradicinių energijos rūšių paklausа Kinijoje bei padės žmonijai žengti į naujа – vandenilinės energijos – etapа. Daugelyje pasaulių šalių autobusai, dirbantys vandenilio kuro elementais, šiuo metu dar tik bandomi. JAV, Japonijos ir Europos Sаjungos šalių vyriausybės priėmė programas dėl naujųjų technologijų programos tobulinimo, garsiausi pasaulio gamintojai skyrė daug lėšų joms įgyvendinti.

„Dacia“ taupumo ralis:

aplink Lietuvа – su vienu degalų baku

Birželio pabaigoje finišavo tris dienas trukęs „Dacia taupumo ralis“. Jį organizavo šios automobilių markės atstovybė Lietuvoje – bendrovė „Lautra Motors“. įmonės atstovas Dainius Rutkauskas sakė, jog tokios varžybos buvo surengtos, norint įsitikinti šių naujų automobilių važiavimo savybėmis Lietuvos sаlygomis.

Ralio dalyviai startavo antradienį Druskininkuose ir įveikė 950 kilometrų atstumа. Lenktynių nugalėtoju Anykščiuose buvo paskelbtas Kęstučio Speičio ekipažas. Jo automobilis „Dacia Logan“naudojo vidutiniškai 4,08 litro degalų 100 kilometrų. Druskininkuose pilnа degalų bakа prisipylęs ekipažas į degalinę užsuko tik ralio finiše Anykščiuose.

Automobilių greitis įvairiose Lietuvos vietovėse keitėsi nuo 60 iki 130 km/h. Visi automobiliai buvo standartiniai. Dalyviai pasakojo, jog norėdami važiuoti kuo ekonomiškiau, jie stengėsi išnaudoti kelio trajektorijа, nuokalnes, vengė naudotis „Dacia Logan“ elektros prietaisais – ventiliatoriais, radijo imtuvais, kondicionieriais. Kai kas pripūtė į padangas po 3 atmosferas oro.

„Renault Groupe“ automobiliai „Dacia Logan“ surenkami Rumunijoje, jie pradėti importuoti į Lietuvа tik birželio pradžioje. Tai patys pigiausi kompaktinės klasės automobiliai Lietuvoje. Pasak D.Rutkausko, ralio dalyvius nustebino šių automobilių ekonomiškumas bei geros važiavimo savybės – komfortiška pakaba bei erdvūs salonai.

TP inf.

„A1 alternatyva“ autoservisų veikla atitiko visus LAA patikimumo ženklo kriterijus

Vienа iš didžiausių Lietuvoje autoservisų sistemа „A1 alternatyva“ Lietuvos autoverslininkų asociacija (LAA) įvertino kaip visiškai atitinkančiа jos patikimumo reikalavimų kriterijus ir suteikė tai patvirtinantį sertifikatа. „A1 alternatyva“ autoremonto centrams, veikiantiems 8–iuose miestuose visoje Lietuvoje, LAA patikimumo ženklai suteikti dvejiems metams.

„Autoservisų sertifikavimas LAA patikimumo ženklu padeda kelti paslaugų lygį visoje šalies autoremonto rinkoje. ši iniciatyva ypač svarbi esant tokiai situacijai, kai daugybei vairuotojų dažnai tenka nusivilti prastos kokybės, nors ir ne kа pigesnių „garažinių“ dirbtuvių teikiamomis paslaugomis. Mūsų klientams LAA patikimumo sertifikatas reikš išankstinę kokybės garantijа“, – sakė „A1 alternatyva“ autoservisų tinklo direktorius Mindaugas Dainauskas.

LAA prezidentas Stasys Brunza teigė, kad asociacijos patikimumo ženklа gali gauti tik tos autoservisų įmonės, kuriose įdiegtos pažangios klientų aptarnavimo ir darbuotojų kvalifikacijos kėlimo sistemos, itin aukšta aptarnavimo kokybė, o paslaugos nuolat tobulinamos.

Būdama viena iš autoservisų ir padangų centrų lyderių, „A1 alternatyva“ išsiskiria itin plačia paslaugų bei automobilių detalių pasiūla. Be to, jos specialistai garantuoja atlikti darbus už iš anksto sutartа kainа sutartu laiku.

„A1 alternatyva“ servisuose remontuodami kiekvienа automobilį meistrai pagal specialiа programа patikrina net 84 jo vietas. šios autoservisų sistemos specialistų profesionalumа patvirtina ir „A1 alternatyva“ parengtų automobilių užimamos aukštos vietos Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionatuose.

LAA patikimumo ženklus teikia nuo 2004 metų rudens. Asociacijos sertifikavimo kriterijai apima autoservisų naudojamas kokybės valdymo, darbuotojų kvalifikacijos kėlimo priemones, naujų technologijų naudojimа, aplinkosaugos ir kitų normų atitikimа, gerus finansinius veiklos rezultatus ir kitus reikalavimus.

TP inf.

Lina JAKUBAUSKIENė

Birželio 18-аjа į šešerių metų gimtadienio šventę vilniečius pakvietė „Baltijos realizacijos centras“ (BRC).

BRC autocentras - didžiausias naudotų automobilių prekybos centras Lietuvoje. čia galima rasti įvairių transporto priemonių: lengvųjų ir krovininių automobilių, mikroautobusų, priekabų ir motociklų.

1998-aisiais įmonę Vilniuje įsteigė viena iš didžiausių Baltijos šalyse finansinė grupė „Hansa capital“. Dukterinės BRC įmonės yra Estijoje, Latvijoje, Rusijoje bei Ukrainoje.

Bendrovė siūlo didžiausiа automobilių pasirinkimа vienoje vietoje bei profesionalias specialisto konsultacijas jį renkantis. Pardavimui pateikta transporto priemonė nemokamai reklamuojama internete bei spaudoje, automobiliai parduodami išsimokėtinai, dokumentai sutvarkomi nemokamai. Klientai konsultuojami įvairiais draudimo klausimais, automobilis nemokamai nugabenamas į pasirinktа autoservisа patikrai. BRC serviso dirbtuvėse gali būti sumontuojamos visos apsaugos sistemos bei užtikrinamas jų vėlesnis aptarnavimas.

šiuo metu sunkvežimių aikštelėje pirkėjų laukia apie 90 vilkikų bei puspriekabių, tad rinktis klientai turi iš ko.

BRC prekiauja naudota autotechnika, kuriа gauna ir iš Lietuvos, ir iš kitų Europos šalių lizingo kompanijų. Daugiausia transporto priemonių atkeliauja iš Vakarų šalių. Tenykščiai savininkai, nusipirkę mašinas lizingo būdu, po kelerių metų jas pakeičia naujesnėmis, o pavažinėtos parduodamos panašiuose autocentruose. Prieš atitekdami naujajam savininkui, automobiliai patenka į autorizuotus servisus, kur jiems suteikiami nauji sertifikatai, jie nuodugniai apžiūrimi bei sutvarkomi. Tad BRC klientui, įsigijusiam transporto priemonę, nekyla jokių rūpesčių.

Per praėjusius metus parduota apie 250 sunkiojo transporto priemonių. Vidutiniškai per mėnesį – po dvidešimt.

į gimtadienio šventę susirinkusius vilniečius linksmino grupė „Crazy Crow“, vyko įspūdingi „Extreme Show“ baikerių pasirodymai. Aukcione parduotas automobilis „Renault Clio“, kurio pradinė kaina nuo 5000 pakilo iki 9000 litų.

Renginio pabaigoje buvo atidengti naujieji BRC autocentro logotipai, į dangų paleisti tūkstančiai naujojo logotipo geltonos spalvos helio balionų. Beje, pasikeitė ne tik logotipo dizainas – jis tapo šiltesnis, linksmesnis, - šiek tiek pasikeitė ir pavadinimas: „BRC autocentras“ tapo „BRC Autocentrum“, taip suvienodinti pavadinimai visose trijose Baltijos šalyse.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (55)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Greitam susisiekimui – ir mobilusis ryšys

Skaitmeniniai tachografai: projekto gyvendinimas Lietuvoje vertintas palankiai

Sustiprinta transporto priemonių kontrolė Lietuvos keliuose

UAB „LINAVOS“ servisas: kuro projektas Lenkijoje vežėjų akimis

Dilerių naujienos

Naujos kartos puspriekabės

Padangos

„Bandag“ – padangų restauravimo lyderis

Patirtis

Pirksi skubėdamas - verksi parduodamas

Poleminės pastabos

Lietuvos vežėjų klubas: techninės apžiūros specialistų žvilgsniu

Psichologija

Derybų menas

Servisas

Kodėl genda turbokompresoriai?

Sveikiname!

AUTOVERSLAS: DEšIMTIES METų KELIAS į LYDERIUS

Su SOMMER patikimai ir saugiai

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Žinotina

KAS IšRADO RATА ?

Svarbiausia – keleivių saugumas

Keleivinis transportas

SETRų TURAS PO BALTIJOS šALIS

Technika

INTERNETAS VERžIASI PER LANGА

TRYS LITRAI – NE PER DAUG!

„THERMO KING“ SIūLO ALTERNATYVА

Teisė

Darbo kodekso pakeitimai

Muziejus

PNEUMATINIų STABDžIų EPOPėJA