Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

BALNINIS VILKIKAS MAZ-MAN 6X2

Vladimiras čECHUTA

šiuo metu Vakarų Europos keliuose dažniausiai galima sutikti autotraukinius su vilkiku, kurio ratų formulė 4x2. Sukomplektuoti su triaše puspriekabe, tokie autotraukiniai atitinka Europos Sаjungos nustatytus transporto priemonių ilgio bei ašių skaičiaus normatyvus. Be to, jie gali vežti gana sunkų krovinį ir yra ekonomiški. Vežėjai, gabenantys krovinius į Rusijа, kur kelių toli gražu negalima pavadinti idealiais, teikia pirmenybę vilkikams su ratų formule 6x4, kadangi šie automobiliai yra geresnio pravažumo ir patikimesni. Tačiau jų greitis bei dinamiškumas - gerokai mažesni nei dviašių.

Konstrukciniu požiūriu automobilis su ratų formule 6x4 sudėtingesnis (reikalingas reduktorius ir varančioji pakaba vietoje vieno tilto), sunkesnis (dėl šių papildomų mazgų), be to, jo balno aukštis negali būti mažesnis nei 1400 mm (1340 mm). Vadinasi, toks vilkikas negali tempti paaukštintų (iki 90 m3tūrio) triašių puspriekabių. Be to, vilkikas su ratų formule 6x4 yra brangesnis, jam reikia daugiau degalų, taigi vežėjo išlaidos gabenant krovinius juo yra didesnės.

Minsko AB „MAZ-MAN“ konstruktoriai sukonstravo naujа vilkikа „MAZ-MAN 640168“, kurio techninės savybės prilygsta dviašiam, tačiau pagerinta traukos dinamika bei padidintas kraulumas jį maksimaliai priartina prie triašių modelių.

Toks universalus vilkikas sukurtas konstrukcijoje pritaikius papildomа nekeliamа ašį bei joje sumontuotа elektroninį oro slėgio reguliatorių „Wabco“. šio įrenginio veikimo principas toks: pajudant iš vietos ar važiuojant slidžia nuokalne, kai reikia pagerinti rato sukibimа su keliu, vairuotojas, paspausdamas prietaisų skyde įmontuotos elektroninės sistemos mygtukа, įjungia pneumatinę sistemа. Papildomoje ašyje oro slėgis pradeda mažėti, ir krovinio svoris perkeliamas į varantįjį mašinos tiltа. Tokiu būdu pagerėja padangų sukibimas su keliu, o vilkiko traukos dinamika padidėja iki 40 proc. Pasiekus 40 km/val. greitį, slėgis papildomos ašies padangose automatiškai sunormalėja, ir krūvis vėl pasiskirsto tolygiai visose ašyse.

Balno-priekabos sujungimo įtaisas „MAZ-MAN 640168“ gali būti 1250 ar 1150 mm aukščio. Priekinio ir varančiojo tilto padangos - 295/60 R 22,5 ar 315/80 R22,5, o papildomos ašies – tik 295/60 R22,5. Dėl šios priežasties vilkikas su ratų formule 6x2 tiek pat lankstus kaip ir dviašis, todėl vežėjai gali naudoti 90 m3 talpos puspriekabes. Krūvis, tenkantis balnui, didesnis nei dviašiuose vilkikuose - 16,5 tonos.

„MAZ-MAN 640168“ kuro 100 kilometrų sunaudoja tik 200 gramų daugiau nei vilkikas su 4x2, bet 6-7 litrais mažiau nei su 6x4 ratų formule.

Sukomplektuoto vilkiko svoris - 8090 kg. Leistina bendra autotraukinio masė - iki 44 000 kg. Ratų bazė - 4460 mm, ilgis - 6735 mm. Ašių apkrovimas: priekinis tiltas - 6700 kg (arba 7100 kg priklausomai nuo naudojamų padangų); varantysis tiltas - 11 500 kg; papildomas tiltas - 6700 kg.

Naujajame vilkike montuojama:

• 410 AG MAN D2866LF25 (Euro 3) variklis su elektronine kuro padavimo sistema. Gali būti montuojami ir MAN varikliai, atitinkantys Euro 2 arba Euro 3 normų reikalavimus;

• Vokiška ZF 16 S 181 16 laipsnių pavarų dėžė;

• Padidintos talpos MAN kabina su dviem miegamosiomis vietomis, galima bet kokia papildoma įranga pagal kliento pageidavimа.

• Priekinis ir varantysis tiltai gaminami AB „MAZ-MAN“.

2005 m. gegužės mėnesį jau pradėta serijinė naujųjų automobilių gamyba, jų kaina, pasak gamintojų, mažesnė nei vilkikų su ratų formule 6x4.

„MAZ-MAN 640168“ atitinka ES nustatytus reikalavimus stabdžių sistemoms, išmetamų teršalų emisijai bei triukšmui.

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (54)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Darbo laikas ir apskaitos žiniaraščiai

Lietuvos keliuose - pažeidėjai iš užsienio šalių

PZU Lietuva: valdymo struktūros pertvarka ir nauja strategija

Vejai transporto priemones stebi mobiliuoju ryљiu

Vežėjų klubas: galimybė bendrauti ir bendradarbiauti

Idėjos

Priekaba... bombai

Naudingi pasiūlymai

BALTIC TRAILERS - NAUJAS VARDAS PUSPRIEKABIų RINKOJE

Nauji modeliai

Naujienos

SENAS NAUJAS PAžįSTAMAS - MAGNUM

Pas kaimynus

BALNINIS VILKIKAS MAZ-MAN 6X2

Patirtis

Pirksi skubėdamas - verksi parduodamas

Pravartu žinoti

Jaunėlis ATEGO

Psichologija

Derybų menas

Specializacija

Būsimųjų „trakerių“ būsimoje kalvėje

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

AR EUROPA BUVO PASIRENGUSI?

Karštose diskusijose - racionalių sprendimų paieškos

Žinotina

VEžėJO ATSAKOMYBėS DRAUDIMAS

Technika

SIURBLYS Už MILIJONА !

Visai civilinis URAL

Teisė

Nelaimingi atsitikimai darbe

Muziejus

AFRIKOS KARALIUS