Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Visai civilinis URAL

Liucijus Suslavičius

Keturių ašių sunkvežimiai su visais varančiaisiais ratais bei sunkvežimio KamAZ kabina virš variklio Miase buvo sukurti dar paskutiniais TSRS gyvavimo metais, tačiau gaminti juos masiškai gamykla taip ir nepradėjo: svarbiausias tokių automobilių užsakovas - Rusijos armija - neturi pinigų dideliems pirkimams. Bet Miase yra dar ir IVECO UralAZ - bendra Rusijos-Italijos įmonė, kuri pratęsė svarbių Rusijos transportininkams 8x8 tipo automobilių tobulinimа. Galų gale bendros veiklos rezultatais pasinaudojo ir pati UralAZ: savivartis „Ural - 65301“ ir važiuoklė specialiai įrangai montuoti „Ural-632341“ atsirado iš nedideliais kiekiais gaminamų ankstesnių keturašių modelių ir naudoja daug jų agregatų.

Tačiau nuo visų ankstesnių Miase sukurtų keturašių sunkvežimių jie skiriasi vienu esminiu dalyku - priekiniai varantieji tiltai čia ne sujungti į vienа vežimėlį su bendrais pakabos elementais, o atskirti vienas nuo kito ir turi kiekvienas savo išilgines linges.

Kа duoda toks, atrodytų, nežymus pakeitimas? Taip pakeitus važiuoklės konstrukcijа, tiltai atsidūrė šiek tiek toliau vienas nuo kito, todėl pagerėjo jiems tenkančio svorio pasiskirstymas. Keturios lingės vietoje dviejų leido padidinti kiekvienos priekinės ašies apkrovimа iki 6,5 tonos, gale sumontuotas padidinto kraulumo varančiųjų tiltų vežimėlis (vienos ašies apkrova - 8 tonos), todėl, šiek tiek sustiprinus ir rėmа, pavyko padidinti automobilio kraulumа net 3,6 tonos. Lyginant su jau gaminamais keturašiais „Ural-5323“, didžiausia leistina masė padidėjo iki 29 tonų.

Tiltų vairavimo mechanizmas su dviem autonominiais stiprintuvais pasirodė esаs patikimesnis, nei ankstesnė konstrukcija su vienu stiprintuvu. Variklis - rusiškas JaMZ, V-8 tipo, su turbokompresoriumi (300 AG/2100 aps. min), atitinkantis Euro 2 reikalavimus, pavarų dėžė - irgi pagaminta Jaroslavlyje, mechaninė, penkialaipsnė. Gamykla sаmoningai pasirinko ne pačius moderniausius, užtat gerai patikrintus serijinėje gamyboje važiuoklės ir pavaros agregatus, kad naujieji automobiliai turėtų kuo mažiau „vaikiškų ligų“ ir juos būtų nesudėtinga gaminti bei eksploatuoti. O vėliau, jei bus poreikis, galima montuoti ir modernesnius variklius, patenkinti kitus papildomus užsakovų pageidavimus.

Užtat kabina iš karto panaudota, kaip teigia gamintojas, „padidinto komfortiškumo“ - modifikuota trumpa senosios kartos IVECO kabina, kuriai gaminti reikalingа įrangа patiekė italai, kurdami bendrа įmonę su UralAZ`. Mūsų transportininkų požiūriu, vargu ar ji yra patogumo viršūnė, bet nei mazų, nei kamazų trumposios kabinos jai tikrai neprilygsta.

12 kubinių metrų talpos išmetamosiomis dujomis apšildomas savivartis kėbulas verčiamas atgal, jis komplektuojamas krovinį dengiančiu ir nuo išbyrėjimo apsaugančiu tentu.

Specialistai iš karto pastebės didelį naujojo „Ural“ privalumа, kurio neturi Europoje gaminami tokios klasės savivarčiai: plačiaprofilės viengubos ant visų ratų žemo slėgio padangos su centrine oro slėgio reguliavimo sistema, tokia, kokia komplektuojami kariuomenei skirti sunkvežimiai. Ji labai praverčia bekelėje bei statybų aikštelėse, neturinčiose gerų privažiavimo kelių.

šiuo metu nauji uralai intensyviai bandomi, tuo pat metu pradėtas paklausos tyrimas. Gamyklos vadovai pristatydami optimistiškai kalbėjo apie greitai prasidėsiančiа serijinę gamybа. Rusijoje tokio tipo savivarčių paklausa yra, ir ne tik Sibire. Tai rodo 2004-aisiais debiutavę analogiški 8x8 tipo savivarčiai „Volat“ bei „Gloros“. Vis dėlto uralas turi daugiau šansų: visi jo agregatai - rusiški, tad automobilis pigesnis, nei „Gloros“ iš Sankt Peterburgo, o „Volat“, gaminamas Baltarusijoje, t.y. kad ir labai artimame, bet vis tiek užsienyje...

Ar nauji rusiški savivarčiai ras keliа į Lietuvos rinkа, sunku pasakyti. Vienu iš barjerų gali tapti „nešvarus“ variklis, tačiau Rusijoje dirbama šia kryptimi, tad netrukus gali pasirodyti tiek Euro 3 reikalavimus atitinkantys rusiški dyzeliai, tiek eksportinės automobilių modifikacijos su vakarietiškais varikliais.

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (54)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Darbo laikas ir apskaitos žiniaraščiai

Lietuvos keliuose - pažeidėjai iš užsienio šalių

PZU Lietuva: valdymo struktūros pertvarka ir nauja strategija

Vejai transporto priemones stebi mobiliuoju ryљiu

Vežėjų klubas: galimybė bendrauti ir bendradarbiauti

Idėjos

Priekaba... bombai

Naudingi pasiūlymai

BALTIC TRAILERS - NAUJAS VARDAS PUSPRIEKABIų RINKOJE

Nauji modeliai

Naujienos

SENAS NAUJAS PAžįSTAMAS - MAGNUM

Pas kaimynus

BALNINIS VILKIKAS MAZ-MAN 6X2

Patirtis

Pirksi skubėdamas - verksi parduodamas

Pravartu žinoti

Jaunėlis ATEGO

Psichologija

Derybų menas

Specializacija

Būsimųjų „trakerių“ būsimoje kalvėje

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

AR EUROPA BUVO PASIRENGUSI?

Karštose diskusijose - racionalių sprendimų paieškos

Žinotina

VEžėJO ATSAKOMYBėS DRAUDIMAS

Technika

SIURBLYS Už MILIJONА !

Visai civilinis URAL

Teisė

Nelaimingi atsitikimai darbe

Muziejus

AFRIKOS KARALIUS