Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

VEžėJAI IšBANDė SCANIA IRIZAR INTERCENTURY

Lina JAKUBAUSKIENė

Lietuvos vežėjams pristatytas švedijos bei Ispanijos gamyklose surinktas autobusas skirtas bandymams Rytų Europos šalyse. Prieš patekdamas į mūsų šalį, jis jau vežė latvių keleivius. Iš Lietuvos jis keliaus į Lenkijа, po to - į čekijа, Slovakijа, Vengrijа bei Estijа. Pasak UAB „Scania Lietuva“ generalinio direktoriaus Bo Halbergo (Bo Hallberg), taip įvairių šalių vežėjai gali iš arčiau susipažinti su transporto priemonės privalumais, išsiaiškinti trūkumus bei pranešti apie juos gamintojams. šie savo ruožtu, sulaukę vartotojų pastabų bei pasiūlymų, gauna puikiа galimybę savo gaminį patobulinti.

Autobuso išorės dizainas būdingas visiems „Scania Irizar“ autobusams: „besišypsantis“ priekis, „vabalo ūsų“ formos veidrodžiai, aptaki „nosis“ bei į viršų įžambiai nusklembtas priekinis stiklas ne tik pagražina transporto priemonę, bet ir pagerina jos aerodinamines savybes. Naujasis irizarų šeimos atstovas - triašis,15 metrų ilgio, jame telpa net 66 sėdimos vietos. Iš viso autobusu gali važiuoti 115 keleivių. „Scania Irizar Intercentury“ skirtas tolimoms tarpmiesčio kelionėms, tai, pasak gamintojų, tarsi tarpinė grandis tarp tarpmiestinio bei turistinio autobuso. Pristatytajame modelyje komforto įrangos nedaug: jame sumontuotas kondicionierius, garso sistema, patogios sėdynės, atsilenkiančios viena pozicija. Tačiau komforto „Intercentury“ galima įrengti ir gerokai daugiau - pagal kliento pageidavimus jame gali būti sumontuota sanitarinė įranga, mini virtuvėlė, vaizdo sistema. Gana didelis bagažo skyrius švedų-ispanų autobusа taip pat priartina prie turistinio.

Autobusas surenkamas ant patikimos, kokybę jau kituose modeliuose patvirtinusios „Scania K“ važiuoklės, kuri gaminama švedijoje. Montuojami ir šios firmos 340-420 AG Euro 3 reikalavimus atitinkantys varikliai. Visa ši konstrukcija keliauja į Ispanijа, kur „Irizar“ gamykloje sumontuojamas kėbulas bei kita įranga. Naujasis modelis nėra brangus, bandomojo 15 m ilgio modelio kaina - apie 200 tūkst. eurų, tačiau, priklausomai nuo kliento pasirinktos įrangos, gali būti ir didesnė.

Modeliui, kaip ir visiems švedų gamintojo „Scania“ gaminiams, būdingas saugumas, ekologiškumas, bei mažos eksploatacijos išlaidos. šimtui kilometrų bandomasis autobusas sunaudoja 25-30 litrų degalų, tad, žinant jo dydį bei talpа, jis yra gana ekonomiškas.

Autobuse gali būti montuojama tiek automatinė, tiek mechaninė pavarų dėžė. Pavarų perjungimа palengvina „Comfort Shift“ sistema. Patogų važiavimа užtikrina ir pneumatinė ratų pakaba.

„Autobusas mums labai patiko. žinoma, dviejų savaičių bandymams šiek tiek mažoka, kad galėtum pastebėti jo trūkumus bei galutinai įsitikinti privalumais. Autobusas važinėjo maršrutu Vilnius - Klaipėda, kur būna daugiau keleivių. šiokius tokius pastebėtus trūkumus pateikėme gamintojams“, - sakė UAB TOKS technikos direktorius Leonas Bingelis.

Pasak „Scania“ atstovų, prekyba autobusais pastaruoju metu Lietuvoje gerokai suaktyvėjo. Nupirkti du „Scania Irizar New Century“ turistiniai autobusai, vienas iš jų jau veža šalies keleivius, kitas bus pagamintas ir atvažiuos vasaros pabaigoje.

FUTURISTINIS „IRISBUS CIVIS“

Kompanija „Irisbus“ pristatė naujа ateities autobuso modelį „Civis“. Pagrindinis autobuso, gaminamo Prancūzijoje, privalumas - optinė automatinė „Siemens“ sistema, leidžianti valdyti autobusа be vairuotojo. Vairuotojas saugumo sumetimais yra autobuse. Pagrindinis jo darbas - užvesti autobusа ir stebėti jo būklę. Optinę automatinę sistemа sudaro priešais priekinį buferį sumontuota kamera, nukreipianti naujаjį autobusа važiuoti pagal specialias kelyje nubrėžtas linijas. Kamera sujungta su kompiuteriu, kuris ir valdo autobusа. Jei transporto priemonė nukrypsta nuo kurso, kompiuteris automatiškai pasuka ratus reikiama kryptimi. Atžymas ant asfalto padaryti nėra sudėtinga - šis darbas nereikalauja nei daug laiko, nei didelių investicijų. Naujojo „Civis“ netgi negalima būtų pavadinti autobusu - tai transporto sistema, sujungianti autobuso, tramvajaus bei metro privalumus, tačiau jam nereikalingi brangiai kainuojantys bėgiai.

„Civis“ kontrolės sistema veikia labai tiksliai, nukrypimas nuo nubrėžto maršruto gali sudaryti vos keletа centimetrų. Vairuotojas reguliuoja autobuso greitį, tačiau, esant reikalui (pavyzdžiui remontas kelyje), gali perimti ir jo valdymа. Nors, konstruktorių teigimu, sistema veikia taip tiksliai, kad vairuotojui įsikišti prireikia labai retai ir tik ekstremaliais atvejais.

įsigydami „Civis“ autobusа, keleivinio transporto įmonių operatoriai gali pasirinkti keletа energijos šaltinių variantų: gali būti montuojamas mažai teršiantis aplinkа įprastas vidaus degimo variklis, elektros baterijos, taip pat galimas ir troleibuso variantas (energija gaunama laidais). Naujausia bei pažangiausia versija susideda iš elektros variklio, įmontuoto į autobuso ratlankius su specialiai jiems sukurta superplačia „Michelin“ padanga. Motorai, gaunantys energijа iš elektros transformatoriaus, suka kiekvienа iš keturių ratų. Sistema dirba labai tyliai, elektra varomas autobusas minimaliai teršia aplinkа, o tai labai svarbu smogo kamuojamiems didiesiems miestams.

žemagrindis „Irisbus Civis“ - 18,3 m ilgio, ketverių durų, galintis vienu metu vežti 120 keleivių. Autobuso plotis - 2,55 m, aukštis nuo 3,28 iki 3,40 metro. Salonas - erdvus, jame įrengtos specialios vietos keleiviams su judėjimo negale. Pirmųjų dešimt tokių autobusų jau važinėja Amerikoje, Las Vegaso mieste. Jais susidomėjo ir Prancūzijos keleivių vežėjai - norа įsigyti „Civis“ pareiškė Ruano bei Liono miestai.

Parengė Lina JAKUBAUSKIENė

AUTOBUSAI SANTJAGUI

čilės sostinės Santjago savivaldybė pradėjo didžiausiа Lotynų Amerikoje visuomeninio transporto reorganizacijos procesа. Iki šiol miesto gyventojus aptarnavo apie 3500 smulkių transporto firmų, vežiojusių autobusais keleivius taip, kaip joms buvo patogiau ir nederindamos tarpusavyje nei maršrutų, nei tarifų.Todėl miesto valdžia, siekdama vienа kartа sutvarkyti visuomeninio transporto eismа, parengė miesto ir priemiesčio susisiekimo autobusais sistemа, pavadintа „Transantiago“. Vienu iš kertinių jos principų - kardinalus keleivių vežimu užsiimančių bendrovių skaičiaus sumažinimas - iki 15 transporto firmų. Tai reiškia, jog smulkieji vežėjai priversti jungtis arba neteks teisės aptarnauti miesto maršrutus.

Trys šiuo metu stambiausios Santjago autobusų transporto bendrovės - „Subus Chile“, „Express de Santiago“ ir „Inversiones Alsacia“ - žengė dar vienа žingsnį. Jos nusprendė suvienodinti savo autobusų parkus ir pasirašė „amžiaus kontraktа“ su koncerno „Volvo“ padaliniu „Volvo Buses“ 1667 didelės talpos miesto autobusams. Tai didžiausias užsakymas autobusams per visа „Volvo“ istorijа. Pagal kontraktа bus patiekta 1157 dviejų sekcijų autobusai „Volvo B9 SALF“ ir 510 mažesnių „Volvo B7 RLE“. Važiuokles dviejų sekcijų autobusams gamina „Volvo“ gamykla Kuritibos mieste Brazilijoje, dviašes važiuokles - gamykla Boras mieste švedijoje. Kėbulus ant jų sumontuos trys Brazilijoje veikiančios autobusų gamyklos „Marcopolo“, „Induscar/Caio“ ir „Busscar“. Pirmieji autobusai Santjagа pasiekė gegužės mėnesį, o visas užsakymas bus baigtas iki 2006 metų vasario mėnesio.

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (54)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Darbo laikas ir apskaitos žiniaraščiai

Lietuvos keliuose - pažeidėjai iš užsienio šalių

PZU Lietuva: valdymo struktūros pertvarka ir nauja strategija

Vejai transporto priemones stebi mobiliuoju ryљiu

Vežėjų klubas: galimybė bendrauti ir bendradarbiauti

Idėjos

Priekaba... bombai

Naudingi pasiūlymai

BALTIC TRAILERS - NAUJAS VARDAS PUSPRIEKABIų RINKOJE

Nauji modeliai

Naujienos

SENAS NAUJAS PAžįSTAMAS - MAGNUM

Pas kaimynus

BALNINIS VILKIKAS MAZ-MAN 6X2

Patirtis

Pirksi skubėdamas - verksi parduodamas

Pravartu žinoti

Jaunėlis ATEGO

Psichologija

Derybų menas

Specializacija

Būsimųjų „trakerių“ būsimoje kalvėje

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

AR EUROPA BUVO PASIRENGUSI?

Karštose diskusijose - racionalių sprendimų paieškos

Žinotina

VEžėJO ATSAKOMYBėS DRAUDIMAS

Technika

SIURBLYS Už MILIJONА !

Visai civilinis URAL

Teisė

Nelaimingi atsitikimai darbe

Muziejus

AFRIKOS KARALIUS