Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

SENAS NAUJAS PAžįSTAMAS - MAGNUM

Kęstutis BRUZGELEVIčIUS

Visai neseniai, vos prieš trejetа metų, „Renault“ gamintojai kvietė šalies visuomenę susipažinti su naujuoju savo flagmanu „Magnum“. Kaip paaiškėjo vėliau, naujumas buvo gana sаlygiškas: nuo ankstesniojo modelio naujasis skyrėsi daugiausia detalėmis, o visas permainų rezultatas - dizainerių kalba vadinamas kosmetiniu atnaujinimu.

„Skubos“ pakvietimas vėl atvykti į „Magnum“ prezentacijа ir stebino, ir intrigavo. Spaudoje seniai mirgėjo pranešimai apie „Renault“ ir „Volvo“ komercinę sаjungа, ji, matyt, neišvengiamai turėjo atsispindėti ir techniniuose sprendimuose. O tiems, kas pernai rudenį IAA parodoje Hanoveryje matė įspūdingа konceptinį „Renault“ vilkikа „Radiance“, be abejo, buvo smalsu, kas liko iš dizaino naujųjų idėjų bei kа naujo atnešė švediškai prancūziški ar prancūziškai švediški vėjai.

Gegužės 20 d. „La Meridien Villon“ viešbutyje įvyko naujojo „Renault Magnum“ premjera Lietuvoje. Kadangi į premjerinį „spektaklį“ buvo kviečiama ir daugybė žmonių, neturinčių nieko bendro su transportu, šou rengėjai nevargino susirinkusiųjų techninėmis detalėmis: norintys su vilkiku susipažinti iš arčiau turėjo individualiai pabendrauti su „Skubos“ atstovais.

Kaip tvirtino jie ir prezentacijon atvykę kompanijos atstovai, naujasis „Magnum“ iš tiesų naujas: nauja važiuoklė su paplatinta priekine ašimi, naujas variklis, nauja kabina ir visa elektroninė įranga. Tačiau visa tai paslėpta po vežėjams gerai žinomais „rūbeliais“, tad tie, kas tikėjosi išvysti bent atgarsius to, kа matė Hanoveryje, šiek tiek nusivylė. Ir, ko gero, be reikalo: konceptinis modelis „Radiance“ iš rytdienos, o čia magnumas, skirtas šiai dienai, iš jo negali reikalauti to, kas dar bręsta dizainerių ir konstruktorių mintyse. Tad ir žvelgti į jį reikia vežėjo, kuris galbūt netrukus jį nusipirks ir tikėsis patikimo darbo, akimis.

Didelių priekaištų ankstesnėms „Magnum“ kartoms vežėjai neturėjo: galingi, patvarūs ir palyginti ekonomiški varikliai lengvai susidorodavo su darbu. Mechanikai kartais pakeiksnodavo pirmos kartos „Renault“ variklius už penktojo bei šeštojo cilindrų keliamas problemas (per menkai aušinami jie perkaisdavo), o vairuotojai - už pernelyg ilgai įšylančias ir pernelyg greit atvėstančias kabinas. Tačiau variklių remontas nebuvo labai sudėtingas, žiemos šalčiai gana greit pasimiršta, o komfortiška kabina bei vykusiai subalansuota važiuoklė priversdavo greit pamiršti visas magnumo „nuodėmes“.

Trejų metų laikotarpis tarp vilkiko atnaujinimo ir naujos jo versijos pateikimo - labai trumpas. Niekas, žinoma, nesako, tačiau galima numanyti, jog permainų poreikis susijęs daugiau su komerciniais negu techniniais aspektais, nors įtakos, be abejo, turėjo turėti ir jie. štai, pavyzdžiui, „Mack“ variklių atsisakymas motyvuojamas tuo, kad jie neatitinka ekologinių Europos reikalavimų. O štai originalių „Renault“ variklių atsisakoma korporaciniais sumetimais, juos pakeis „Volvo“ D12 pagrindu sukurtas naujas DXi. Dabar gamintojai siūlo du jo variantus - 440 ir 480 AG (visų maksimalus galingumas esant 1800 aps./min.). Maksimalus sukimo momentas - 2040 ir 2240 Nm. esant apsukoms kur kas platesniame negu anksčiau diapazone - nuo 1050 iki 1450 aps./min. įdomiausia, ko gero, tai, kad „Renault“ nepuolė į glėbį šiuolaikinei madai - magnumui nesiūlo variklio su „Common Rail“ kuro įpurškimo sistema, jie yra „Renault Truck“ kompanijos mažesniųjų sunkvežimių nuolatiniai „gyventojai“. DXi varikliuose kiekvienas cilindras turi po ketvertа vožtuvų bei V-MAC elektroninės sistemos valdomus kuro siurblius. šeši aukšto slėgio (1800 barų) siurbliai, sujungti kiekvienas su savo cilindru. Juos veikti priverčia ant paskirstymo velenėlio esantys papildomi ekscentrikai. Elektroninė valdymo sistema kiekvienam cilindrui atskirai apskaičiuoja reikiamo kuro kiekį, įpurškimo momentа ir atitinkamai valdo kuro siurblio vožtuvus. Visa tai leidžia sumažinti kuro sаnaudas, didina variklio naudingumo koeficientа ir mažina kenksmingų medžiagų kiekį išmetamosiose dujose. Kaip ir ankstesniuose modeliuose, išliko 16 laipsnių mechaninė ZF pavarų dėžė arba vienos geriausių šiuolaikinių automatinių pavarų dėžių „Volvo I-Shift“ pagrindu sukurta prancūziška jos versija „OPTIDRIVER 2“.

Kaip ir visuose šiuolaikiniuose vilkikuose, naujajame „Magnum“ daugybė elektronikos. Be jau minėtos elektroninės kontrolės sistemos V-MAC, kuri, vertindama važiavimo sаlygas, apskaičiuoja sukimo momento dydžio poreikį ir atitinkamai reguliuoja kuro įpurškimo metа, „tvarkosi“ su tuščios eigos apsukomis, stabdymo varikliu problemomis ir įspėja vairuotojų bei mechanikus apie gedimus, esama ir kitų. EBS+ESP - nauja unikali sistema efektingai stabdžių kontrolei, WCS - Wear Control System - atsako už tolygų stabdžių trinkelių susidėvėjimа, CFCS - Coupling Force Control System - skirsto stabdymo energijа tarp vilkiko ir priekabos ar puspriekabės. Yra, žinoma, ir jau įprastos ABS bei ASR sistemos, padedančios susidoroti su junginio valdymu suprastėjus ratų sukibimui su kelio paviršiumi.

Naujoji kabina išliko prancūziškai elegantiška ir patogi, tarsi geras gero viešbučio numeris. Pagal dizainerių sumanymа ji suskirstyta į tris zonas: darbo, trumpalaikio poilsio ir nakvynės. Kiek jos patogios, galės pasakyti vairuotojai po kelių mėnesių eksploatacijos.

Prietaisų skydelis išlaikė geriausias ankstesniojo modelio tradicijas - suskirstytas taip pat į tris zonas: kairėje - šviesų, dešinėje - variklio valdymas, centre - informacijos prietaisai (spidometras, tachometras, gedimų indikatoriai ir t.t.). Logiška, paprasta, elegantiška…

„Magnum“ išorė pasikeitė nedaug - mašinų sraute jis išsiskirs kaip ir anksčiau, o kiek permainos turės įtakos eksploatacijoje - parodys netolima ateitis. Nekyla abejonių dėl, pavyzdžiui, naujųjų trapecijos formos žibintų, uždengtų polikarbonato skydeliais. Dėl įspūdingos radiatoriaus apdailos. O štai kiek naudingi ir efektyvūs bus spoileriai, turintys nukreipti oro srautus nuo veidrodžių bei kaip ir anksčiau išorėje kyšančių porankių, būdingų tik magnumams, parodys ateitis. Ir prieš trejetа metų vykusioje prezentacijoje žadėta, kad vairuotojai į „Magnum“ kabinа galės kopti be pirštinių, deja… Kaip bus dabar - pamatysime. į tokius klausimus prezentacijos neatsako, jos tik siūlo: štai aš, naujasis „Magnum“, šiandien žavėkitės, grožėkitės, stebėkitės, o rytoj kalbėsim apie tai, kas pavyko, o kas - ne.

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (54)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Darbo laikas ir apskaitos žiniaraščiai

Lietuvos keliuose - pažeidėjai iš užsienio šalių

PZU Lietuva: valdymo struktūros pertvarka ir nauja strategija

Vejai transporto priemones stebi mobiliuoju ryљiu

Vežėjų klubas: galimybė bendrauti ir bendradarbiauti

Idėjos

Priekaba... bombai

Naudingi pasiūlymai

BALTIC TRAILERS - NAUJAS VARDAS PUSPRIEKABIų RINKOJE

Nauji modeliai

Naujienos

SENAS NAUJAS PAžįSTAMAS - MAGNUM

Pas kaimynus

BALNINIS VILKIKAS MAZ-MAN 6X2

Patirtis

Pirksi skubėdamas - verksi parduodamas

Pravartu žinoti

Jaunėlis ATEGO

Psichologija

Derybų menas

Specializacija

Būsimųjų „trakerių“ būsimoje kalvėje

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

AR EUROPA BUVO PASIRENGUSI?

Karštose diskusijose - racionalių sprendimų paieškos

Žinotina

VEžėJO ATSAKOMYBėS DRAUDIMAS

Technika

SIURBLYS Už MILIJONА !

Visai civilinis URAL

Teisė

Nelaimingi atsitikimai darbe

Muziejus

AFRIKOS KARALIUS