Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

KELTų LINIJA SUJUNGS KALININGRADO SRITį, LIETUVА IR šVEDIJА

2005-06-11 atidaroma nauja AB „LISCO BALTIC SERVICE“ (toliau „LISCO“ ) keltų linija Baltijskas - Klaipėda - Karlshamnas (švedija). Ko gero, tai pirmoji istorijoje keltų linija, sujungsianti Kaliningrado sritį su Lietuva ir švedija.

Ja plaukios vienas geriausių „LISCO“ keltų „LISCO PATRIA“. Jis vienu metu gali plukdyti 250 keleivių ir 1700 linijinių krovinio metrų arba 95 vilkikus su puspriekabėmis. Kelte įrengtos erdvios kajutės keleiviams, trys barai (vienas iš jų - lauko), savitarnos restoranai, sauna, vaikų žaidimo kambarys, erdvus salonas bei parduotuvė.

Kol kas „LISCO PATRIA“ kursuos kartа per savaitę. Iš Klaipėdos keltas išvyks šeštadienio pusiaudienį ir tа pačiа dienа pasieks Baltijskа. Iš jo išplaukęs šeštadienio vakare, sekmadienio rytа atplauks į Klaipėdа ir tа pačiа dienа išvykęs iš Klaipėdos, pirmadienio rytа pasieks švedijos uostа Karlshamnа.

Kelių plėtra - Seimo komisijos posėdyje

Susisiekimo ministerijos sekretorė Liudmila Zumerienė birželio 8 d. dalyvavo Seimo regioninės plėtros komisijos išvažiuojamajame posėdyje, kuriame buvo aptariami automagistralių bei regioninės reikšmės kelių plėtros klausimai.

Susisiekimo ministerijos sekretorė L.Zumerienė supažindino Seimo narius su Valstybinės kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimu, atsakė į Seimo narių klausimus apie juos dominančių rajonų kelių būklę, supažindino su kelių remonto ir modernizavimo technologijomis.

Posėdyje atkreiptas dėmesys į tai, kad nors kelių dangos stiprumo kitimo tyrimai rodo, jog pavyko sustabdyti automagistralinių kelių konstrukcijos blogėjimа, tačiau dabartinis kelių dangos atsparumas per silpnas - jį veikia didėjantis sunkiojo transporto intensyvumas.

Lietuvai tapus Europos Sаjungos nare, po 2004 m. gegužės 1 d., sunkiojo transporto eismo intensyvumas šalies keliuose padidėjo pusantro karto. Vadinasi, neigiamas poveikis kelio dangai padidėjo penkis kartus. Todėl norint naujai stiprinamuose kelių ruožuose pasiekti, kad nepaisant sparčiai augančio sunkaus transporto eismo, danga tarnautų projekte numatytа laikа, būtina taikyti brangesnes technologijas, naujesnes medžiagas, kloti storesnius dangos sluoksnius bei stiprinti jų pagrindus.

Posėdyje taip pat pabrėžta būtinybė, kad šalies kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimas didėtų atsižvelgiant į planuojamа Lietuvos bendrojo vidaus produkto (BVP) augimа.

Nauji filtrai

„Fleetguard“ - filtrų, išmetimo, chemikalų ir aušinimo sistemų visų rūšių dyzeliniams varikliams gamybos lyderis pasaulyje - sukūrė naujа oro padavimo sistemа „OptiAir™“ vidutinio ir didelio galingumo dyzeliniams varikliams.

Unikali „Fleetguard“ naujoji „OptiAir™“ sistema gerokai lenkia standartinę „Radial Seal“ - praleidžia daugiau oro, jos dėka filtro tarnavimo laikas pailgėja.

Pagrindinė „Fleetguard“ naujovė - dviejų lygių kompaktiškos plastmasinės oro talpos su „Twist Lock TM“ dangteliais, kuriuos galima uždaryti keletu pozicijų. Didesnė oro išėjimo anga „OptiAIr™“ filtre pagerina oro pralaidumа, dėl to variklis gali dirbti maksimaliu pajėgumu.

Sommer - 70!

šiа vasarа zomeriai (vok. Sommer - vasara) pažymi 70 metų jubiliejų, tačiau daugeliui žinomos prikabinamosios technikos priemonių pavadinimas nėra susijęs su šiltuoju metų laiku. Firmos pavadinimas atsirado nuo jos savininko pavardės, kai Otto Sommeris 1935 m. Bielefelde įsteigė transporto priemonių gamybos manufaktūrа.

Nuo pirmųjų dienų sėkmingai plėsdama veiklа buvusi manufaktūra jau seniai peržengė vienos šalies ribas. Dabar jai priklauso penkios gamyklos su 800 darbuotojų keturiose valstybėse. „Sommer“ verslo grupei priklausančiose gamyklose pagal klientų užsakymus kasmet pagaminama po keletа tūkstančių įvairios prikabinamosios technikos priemonių, atitinkančių aukštus saugumo ir kokybės sertifikato ISO 9001 reikalavimus.

Parengė Tomas LABžENTIS

„Transport logistic 2005“ - tiltas tarp Rytų ir Vakarų

Gegužės 31 - birželio 3 dienomis Miunchene vykusi dešimtoji tarptautinė paroda „Transport logistic 2005“ tapo tiltu tarp Rytų ir Vakarų, kur įvairių žemynų ir pasaulio šalių verslo atstovai demonstravo naujas transporto ir logistikos paslaugas, technologijas bei galimybes.

Tomas LABžENTIS

šiemet Miuncheno parodoje dalyvavo daugiau kaip 1330 ekspozicijos dalyvių iš 52 valstybių. Tai buvo pirmasis tarptautinis transportui ir logistikai skirtas renginys po ES plėtros, todėl dėsninga, kad jame itin aktyviai dalyvavo naujos ES narės iš Vidurio ir Rytų Europos. Vien iš čekijos Respublikos savo paslaugas ir galimybes demonstravo daugiau nei 40 firmų. į Vokietijos ir kitų ES senbuvių šalių rinkas veržiasi ne tik čekai, lenkai, bet ir kitų naujų Bendrijos šalių vežėjai, kurie jau tapo patikimu tiltu tarp Rytų ir Vakarų prekybos rinkų. Padidėjus krovinių gabenimo verslu užsiimančių firmų konkurencijai, ES senbuviai pripažįsta, jog vežėjų paslaugų įkainiai sumažėjo iki 20 proc., todėl jie priversti plėsti maršrutus Rytų kryptimi.

Parodos dalyviai ir lankytojai, kurių buvo per 50 tūkstančių, turėjo galimybę įsitikinti, jog ES plėtros procesas ir darbo pasidalijimas naujų ES šalių rinkose dar nėra baigtas. Todėl neatsitiktinai savo paslaugas ir galimybes itin aktyviai demonstravo kur kas daugiau vežėjų ir ekspeditorių firmų iš naujųjų ES šalių. Didžiausioje Europos transporto ir logistikos parodoje šiemet dalyvavo 10 bendrovių iš Lietuvos, jos asociacijos „Linava“ stende užmezgė tiesioginius kontaktus su daugiau nei 100 įvairių Europos šalių kompanijų.

Kaip tvirtino įmonių grupės „Ad Rem“ vadovas Stanislovas Kozelas, dalyvavimas tarptautinėse parodose - puiki galimybė išplėsti klientų ir partnerių geografijа. „Miunchene sulaukėme nemažo užsienio bendrovių dėmesio, užmezgėme kontaktus su potencialiais klientais iš Vokietijos, Lenkijos, Turkijos bei kitų valstybių. Parodoje akcentavome gerai išvystytа mūsų grupės infrastruktūrа, taip pat Lietuvos kaip tranzito šalies privalumus. Ypatingo susidomėjimo susilaukė krovinių gabenimo multimodaliniu būdu keičiant transporto priemones paslaugos, taip pat importo ir eksporto terminalo paslaugos tranzitiniams kroviniams aptarnauti“, - teigė S. Kozelas.

VOLVO - Afrikai

„Volvo Buses“ pastaruoju metu gavo keletа užsakymų iš Pietų Afrikos. Iš viso bus pagaminta 60 „Volvo B12R“ važiuoklių, 20 iš jų keliaus į Egiptа.

„Volvo B12R“ - tai kokybės ženklas. Tai tvirta, moderni važiuoklė su galingiausiu mūsų varikliu. Būtent to pageidauja dauguma klientų“, - teigė pardavimų vadybininkas Afrikoje Hakanas Sjobergas.

Septynios skirtingos Pietų Afrikos bendrovės pateikė užsakymа iš viso 60-čiai tarpmiestinių „Volvo“ autobusų. Važiuoklė bei kėbulas jiems gaminami „Volvo Buses“ gamykloje Brazilijoje - „Marcopolo“, „Buscar“ ir „Irizar“ gamyklose. Autobusai veš keleivius tarpmiestiniais maršrutais visoje Pietų Afrikoje. Užsakymas turi būti įvykdytas iki šių metų rudens.

„Pietų Afrikos rinka mums yra labai svarbi, - teigė H. Sjobergas. - šiuo metu pagal užimamа rinkos dalį šiame regione esame treti, „Volvo“ sudaro maždaug 20 proc. visų autobusų. Praeitais metais Pietų Afrikoje pardavėme 170 autobusų, šiemet tikimės skaičių gerokai padidinti“.

Užsakymas iš Egipto gautas per importuotojа „Ghabbour“, kur bus gaminami ir autobusų kėbulai. Turistiniai autobusai bus montuojami ant „Volvo B12R“ važiuoklės, pagamintos Brazilijoje. Užsakymas bus įvykdytas per šiа vasarа.

„Paskutinį užsakymа iš Egipto buvome gavę prieš penkerius metus. Iki šiol neturėjome važiuoklės, kuri patenkintų šios šalies užsakovų poreikius. Problemа išsprendė „Volvo B12R“, - sakė H. Sjobergas. Naujoji važiuoklė panaši į „Volvo B7R“, kuri šiuo metu yra populiariausias „Volvo Buses“ gaminys. Ji naudojama tiek autobusams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais maršrutais Indijoje, tiek Kinijos viešajame transporte, tiek mokykliniams autobusams Australijoje. Moderni ir tvirta važiuoklė vertinama dėl panaudojimo įvairovės bei ekonomiškumo.

„Volvo B12R“ montuojamas galingesnis variklis nei ankstesniosiose važiuoklėse. Tvirtos plieno konstrukcijos rėmas sukurtas dirbti bet kokiomis sаlygomis. Ant važiuoklės nesudėtinga pritvirtinti kėbulа, klientus turėtų pritraukti ir patraukli kaina.

Parengė Giedrius JAKUBAUSKAS

Naujas Maxus transporteris

Didžiosios Britanijos LDV firmos automobilių gamintojai atnaujina savo produkcijа. Senus „Pilot“ ir „Convoy“ tipo 3,5 tonos transporterius pakeis naujasis „Maxus“ su Italijos specialistų sukonstruotu 2,5 litro darbo tūrio dyzeliniu tiesioginio įpurškimo „Common rail“ 95 arba 120 AG varikliu. Priekiniais ratais varomas „Maxus“ savo šalies rinkoje debiutuoja kaip krovininis furgonas su dviejų variantų ratų baze.

Be to, klientai pagal poreikį galės pasirinkti tris skirtingo aukščio kėbulo variantus. Per artimiausius 12 mėnesių „Maxus“ turėtų pasiekti daugelio Europos Sаjungos šalių rinkas.

Palengvinta CF 65 važiuoklė

DAF gamintojai patobulino CF 65 modelių važiuoklę. Dabar visi prekėms išvežioti skirti sunkvežimiai montuojami ant naujo 260 mm aukščio rėmo. Keičiantis rinkos poreikiams, senasis 310 mm variantas, pasak gamintojų, tapo nebepaklausus.

Naujoji konstrukcija, atsižvelgiant į modelio komplektacijа, sudaro galimybę sumažinti automobilio masę nuo 100 iki 125 kg, tiek pat padidinant krovinio svorį. Lengviausias CF 65 su 4x2 važiuokle dabar sveria 5470 kg. 19 tonų bendrosios masės sunkvežimis gali gabenti iki 13,5 tonos sveriančius krovinius.

Pirkėjus turėtų nudžiuginti ir dar viena CF 65 naujovė: išmetamųjų dujų duslintuvas ir suslėgto oro resiveris įtaisyti tarp lonžeronų. Tokiu būdu iš išorinės važiuoklės pusės atsiranda erdvė, kuriа galima panaudoti įrankių dėžei, savivarčio kėbulo išvertimo arba krovimo krano mechanizmui įrengti.

Nauja karta su lankstomomis sienomis

Metų pradžioje „Schmitz Cargobull Baltic“ atidarė naujа cechа, kuriame pradėtos gaminti puspriekabės S.KO su lankstomomis sienomis.

Payginti su ankstesniuoju modeliu, šioje puspriekabėje įdiegta daug naujų techninių sprendimų. Korpusas klijuojamas, todėl puspriekabės yra stabilesnės bei patvaresnės. Naujasis gaminys paženklintas „Schmitz Cargobull“ mėlynojo drambliuko emblema, tad S.KO, kaip ir kituose firmos gaminamuose modeliuose, naudojamos tik aukščiausios kokybės „Ferroplast“ plokštės. Krovinius į tokias puspriekabes galima krauti dviem aukštais - sienose įmontuojami specialūs profiliai.

Puspriekabė S.KO turi FNA sertifikatа (šviežiems kroviniams gabenti - S.KO FRESH). Pirmieji variantai su FRC sertifikatais (šaldytiems kroviniams gabenti - S.KO COOL) jau rinkoje.

Važiuoklė sukurta pagal išbandytа ir pasiteisinusiа technologijа, užtikrinančiа mažas eksploatavimo išlaidas. Visos lankstomų sienų durys turi atskirus užraktus. Vidurinysis stovas - perstumiamas, tai supaprastina krovimo procesа, puspriekabė stabilesnė bei patikimesnė. Dar viena naujovė - ant grindų pritvirtintas skersinis su įtempimo diržais, kuriuose įmontuotas magnetas pritraukia juos prie stogo. Taip sutaupoma vietos, lengviau galima prieiti prie krovinių. Naujoji S.KO puspriekabė sujungė pagrindinius izoterminės puspriekabės (gera krovinio izoliacija nuo aplinkos veiksnių, patikima apsauga nuo vagystės) ir tentinės (patogus krovinio pakrovimas, iškrovimas bei priėjimas prie jo) privalumus.

S.KO telpa 33 padėklai. Jei krovinys kraunamas dviem aukštais - 66. Vienas iš didžiausių tokios puspriekabės privalumų - joje galima patogiai gabenti iki šešių metrų ilgio krovinį.

Parengė Giedrius JAKUBAUSKAS

"Transporto pasaulis"
Birželis Nr. 6 (54)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Darbo laikas ir apskaitos žiniaraščiai

Lietuvos keliuose - pažeidėjai iš užsienio šalių

PZU Lietuva: valdymo struktūros pertvarka ir nauja strategija

Vejai transporto priemones stebi mobiliuoju ryљiu

Vežėjų klubas: galimybė bendrauti ir bendradarbiauti

Idėjos

Priekaba... bombai

Naudingi pasiūlymai

BALTIC TRAILERS - NAUJAS VARDAS PUSPRIEKABIų RINKOJE

Nauji modeliai

Naujienos

SENAS NAUJAS PAžįSTAMAS - MAGNUM

Pas kaimynus

BALNINIS VILKIKAS MAZ-MAN 6X2

Patirtis

Pirksi skubėdamas - verksi parduodamas

Pravartu žinoti

Jaunėlis ATEGO

Psichologija

Derybų menas

Specializacija

Būsimųjų „trakerių“ būsimoje kalvėje

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

AR EUROPA BUVO PASIRENGUSI?

Karštose diskusijose - racionalių sprendimų paieškos

Žinotina

VEžėJO ATSAKOMYBėS DRAUDIMAS

Technika

SIURBLYS Už MILIJONА !

Visai civilinis URAL

Teisė

Nelaimingi atsitikimai darbe

Muziejus

AFRIKOS KARALIUS