Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

POPULIARėJA RESTAURUOTOS PADANGOS

„Noktop 72 super“ - padangų

restauravimo rinkos naujovė

Transporto įmonės, kurioms aktualu sumažinti krovinių vežimo savikainа, vis dažniau „apauna“ vilkikus, puspriekabes restauruotomis padangomis. Modernios protektorių gamybos, padangų restauravimo technologijos padeda ženkliai sumažinti išlaidas kroviniui nugabenti vienа kilometrа.

Lietuvos padangų restauratorių, vežėjų patirtis, pasiūlymai ir pageidavimai paskatino gamintojus - Suomijos įmonę „Nokian Tyres“ - sukurti naujа protektorių „Noktop 72 super“, atsparų dėvėjimuisi netgi ekstremaliomis sаlygomis.

UAB „Euromaster-Motorida“ specialistai - serviso direktorius Rolandas Turskis ir autošaltkalviai restauratoriai Marjanas Gžibovskis bei Eugenijus Stefanovičius - vasario mėnesį lankėsi Suomijoje, „Nokian Tyres“ gamykloje, kur domėjosi protektorių gamyba bei padangų restauravimu „Euromaster“ servise Lovista mieste. į kelionę jie pakvietė ir žurnalo „Transporto pasaulis“ žurnalistа.

Pažvelkime į Europа

„Nokian Tyres“ gamykloje viešėjusi lietuvių delegacija susitiko su „Noktop“ restauravimo medžiagų skyriaus direktoriumi Ariu Maunula, eksporto vadybininke Minna Tihinen, protektorių gamybos cecho viršininku Jariu Kiviniemiu, kurie pateikė daug įdomios informacijos apie padangų rinkа Europoje bei jų gamybа.

Pernai Vakarų Europoje buvo parduota 10 mln. 500 tūkst. naujų ir 7 mln. 250 tūkst. restauruotų sunkiojo transporto - vilkikų, puspriekabių, autobusų ir kt. padangų. Atitinkamai tai sudaro 60 ir 40 proc. Palyginti su užpraeitų metų statistika, restauruotų padangų pardavimas didėja (50 tūkst.), o naujų padangų parduota tiek pat.

Spėjama, kad Rusijos rinkoje per metus parduodama tiek pat naujų krovininio transporto padangų, kaip ir Vakarų Europoje. Bet šioje šalyje realizuojama tik 50 tūkst. restauruotų didžiųjų padangų.

Dėmesio verta Skandinavijos šalių patirtis. Jose pernai buvo parduota 400 tūkst. naujų ir 560 tūkst. restauruotų krovininio transporto padangų. Procentinė išraiška - 40 ir 60 proc. tokia atvirkštinė proporcija rodo, kad skandinavai labiau nei vakariečiai vertina restauruotas padangas.

Dar ryškesnė ši tendencija Suomijoje: restauruotos padangos sudaro 70 proc., o naujos - tik 30 proc. Tokį suomių pasirinkimа galima paaiškinti ne tik ekonomine nauda, bet ir sugebėjimu gaminti protektorius bei restauruoti padangas. Net 34 proc. didžiosioms padangoms restauruoti skirtų protektorių „Noktop“ gamina „Nokian Tyres“. Kitа rinkos dalį užima „Bandag“ (22 proc.), „Kraiburg“ (12 proc.), „Recamic“ (12 proc.), „Ellerbrack“ (12 proc.), „Marangoni“ (6 proc.) bei kiti (2 proc.) protektoriai.

Padangų restauravimas

Lietuvoje

Preliminariais skaičiavimais, Lietuvoje pernai buvo restauruota 12 tūkst. sunkiojo transporto padangų. šios srities lyderiai - „Euromaster-Motorida“, „Vilsol“, „Guminta“, „Vaišvydava“. Populiariausi protektoriai - „Noktop“, „Recamic“, „Kraiburg“, „Bandag“, „Marangoni“. Praktika rodo, kad vežėjai renkasi pigesnius, bet pakankamai aukštos kokybės protektorius, kurių piešinys panašus į tuos, kuriuos sukūrė kokybiškiausių padangų gamintojai - „Michelin“, „Bridgestone“, ir kt.

Problema įveikta

Maždaug prieš metus išryškėjo viena restauruotų padangų problema, susijusi su jų eksploatavimu.

UAB „Euromaster-Motorida“ per metus restauruoja apie 3000 sunkiojo transporto padangų, pusei jų naudojamas „Noktop“ protektorius. Restauruotoms padangoms įmonė suteikia vienerių metų garantijа. Per šį laikа išryškėję defektai šalinami nemokamai. Būtent ši sаlyga padėjo išsiaiškinti mūsų šalyje populiaraus protektoriaus „Noktop 65“ trūkumа - neatlaikiusi ypač didelių apkrovų guma trupėdavo. Iš 500 restauruotų padangų užfiksuota 18 defektų. Restauratoriai išsiaiškino ir tai, kokiomis sаlygomis šie defektai išryškėdavo. Pasirodo, puspriekabės dažniausiai būdavo maksimaliai pakrautos, o vairuotojams tekdavo apgręžti jas vietoje. Tokio manevro metu padangos vienoje puspriekabės pusėje ne rieda, o slegiamos didelės masės sukamos vietoje, dėl to labai padidėja trintis tarp gumos ir kelio paviršiaus. Sаlygas dar pasunkina duobės asfalte, geležinkelio bėgiai keltuose ir t.t.

„Su išryškėjusiais defektais supažindinome „Noktop“ gamintojus, kurie šiai problemai neliko abejingi, - sakė UAB „Euromaster-Motorida“ Justiniškių serviso direktorius Rolandas Turskis. - Nokian Tyres“ gamykla ne tik kompensavo pretenzijas pareiškusiems klientams nuostolius, bet ir sukūrė naujа protektorių „Noktop 72 super“, padėsiantį ateityje išvengti trupančios gumos efekto“.

„Noktop 72 super“ privalumai

„Nokian Tyres“ gamyklos „Noktop“ restauravimo medžiagų skyriaus direktorius Aris Maunula sakė, kad naujasis protektorius „Noktop 72 super“ artimiausiu metu pakeis ankstesnįjį gaminį „Noktop 65“. Abu penkių griovelių protektoriai gana panašūs, bet naujasis turi keletа privalumų. „Nokian Tyres“ konstruktoriai sukūrė geresnį „Noktop 72 super“ protektoriaus piešinį su didesniu lamelių kiekiu, patobulino gumos sudėtį, restauravimui skirto protektoriaus juostа papildė sparneliais, klijuojamais prie padangos karkaso ir taip sutvirtinančiais visа restauruotos padangos konstrukcijа.

Restauruotas padangas su „Noktop 72 super“ protektoriais gamintojai išbandė poligonuose ir liko patenkinti rezultatais. Dabar bandymus atlieka nepriklausomi ekspertai, ir kai tik rezultatai bus žinomi, juos numatoma paskelbti viešai.

A. Maunula teigė, kad „Noktop“ protektoriai pranašesni: paprastai protektoriai gaminami iš dviejų sintetinių medžiagų, o „Nokian Tyres“ gumos mišinį papildo natūraliu kaučiuku, dėl kurio padanga mažiau kaista ir mažiau dyla. šios savybės taip pat mažina riedėjimo pasipriešinimа, dėl to sunaudojama mažiau degalų. Be to, „Noktop“ žieminių padangų protektoriuose naudojamas natūralus kaučiukas padeda išlaikyti geras sukibimo savybes per šalčius.

Autoriaus nuotraukos

Vidmantas KLIUKAS

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr. 3 (27)

"Linava" informuoja

Brokuotos TIR knygelės

Bulgarija

čekija

Italija, Slovėnija

Jungtinė Karalystė

Kazachstanas

Lenkija

Rusija

Slovakija

Vengrija

Diskusija

GELTONIEJI AUTOBUSAI: AR Iš TIESų PIGIAU?

Pas kaimynus

KALININGRADE - SUNKVEžIMIų BEI AUTOBUSų GAMYBA

Poleminės pastabos

AR TIKRAI MUMS REIKIA MAžIAUSIAI?

Servisas

Juodosios dėžės: iš lėktuvų - į sunkvežimius

Naujas krovininių automobilių servisas Alytuje

„Linavos“ servisas: automobilių apsaugos sistemos vilkikams ir puspriekabėms

Lietuvoje ir pasaulyje

BGL

DRAUDIMO BENDROVEI LINDRA - DEšIMT METų

IRU GRIEžTINA REIKALAVIMUS

TRANSPORTERIAI - GREITI, BET AR SAUGūS?

VEžėJAMS į PAGALBА

VOKIETIJOJE - NAUJA MUITINėS AGENTūRA

 Tęsiamas bendradarbiavimas

Transporto politika

BALTOJI KNYGA - MūSų ATEITIES VEIDRODIS

Keleivinis transportas

PAS LENKų AUTOBUSų GAMINTOJUS

Technika

BAVARIJA PASITINKA ATEITį

Kaip veikia ESP

POPULIARėJA RESTAURUOTOS PADANGOS

Trys varikliai - trys charakteriai

Važiuoklė, „vizginanti uodega“

Teisė

Dokumentinis procesas pagal naujаjį CPK

Verslo etika

įtaigi vadovo kalba

Sveikata

NEBYLUSIS AVARIJų KALTININKAS

Muziejus

Kelių traukiniai prasidėjo taip…