Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Aptarti kelininkų darbai

Balandžio 7 d. Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos surengė spaudos konferencijа apie pagrindinius šiemečius kelininkų darbus, perspektyvas, tarptautinius projektus. Susirinkusiems žurnalistams buvo pateikta išsami informacija apie Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo ypatumus, taip pat kа tik pasirodęs kasmetis spalvotas LAKD biuletenis su naujausiais statistiniais duomenimis ir diagramomis apie šalies valstybinės reikšmės kelių būklę.

Pasak LAKD generalinio direktoriaus Virgaudo Puodžiuko, nebe pirmi metai kelių rekonstrukcijos ir tobulinimo darbai atliekami orientuojantis į mokslininkų parengtа eismo intensyvumo prognozę iki 2015 m. 21 tūkst. 345-ių km šalies valstybinių kelių tinklo priežiūrai realiai reikėtų 1,3 mlrd. Lt, o skiriama tik šiek tiek daugiau nei pusė reikiamos sumos. Nuo 2005 m. liepos 1 d., panaikinus atskaitymų nuo pajamų mokestį, Kelių priežiūros ir plėtros programa atitinkamai neteks 430 mln. Lt. Tuo tarpu iš ES struktūrinių ir Sanglaudos fondų gaunama parama sudaro 270 mln. Lt.

LAKD generalinio direktoriaus teigimu, dar neprabėgo metai nuo 2004-ųjų gegužės mėn., kai pagal ES reikalavimus buvo supaprastintos procedūros Lietuvos pasienio punktuose, o tarptautine magistrale „Via Baltica“ iš Lenkijos pusės eismo intensyvumas jau padidėjo 42 proc., tiek pat intensyvesnis tapo sunkiųjų transporto priemonių - vilkikų - eismas. Vadinasi, mūsų keliuose atsirado ne tik daugiau transporto priemonių, bet ir padidėjo kelių apkrova.

V. Puodžiukas pabrėžė, kad ES parama yra tarsi gelbėjimosi ratas mūsų keliams, kurie nepajėgia atlaikyti be galo sparčiai augančio automobilių srauto. šiais metais iš ES valstybinės reikšmės keliams tiesti ir remontuoti kelininkai pasirengę panaudoti 274 mln. Lt: 187 mln. Lt yra Sanglaudos fondo lėšos, o 87 mln. Lt atkeliaus iš struktūrinių fondų.

LAKD generalinio direktoriaus pavaduotojas Algimantas Janušauskas, atkreipęs dėmesį į sėkmingа Lietuvos kelininkų partnerystę su kolegomis iš užsienio, pabrėžė, kad 2004 m. Lietuvos kelininkai panaudojo 133,9 mln. Lt ES lėšų: struktūrinių fondų - 55,7 mln., Sanglaudos fondo - 25,4 mln., ISPA - 52,8 mln. Pirmа kartа Lietuvos automobilių kelių direkcija parengė didelį paketа projektų lėšų iš ES struktūrinių ir Sanglaudos fondų gauti. Visus siūlytus 5 projektus gauti Sanglaudos fondo lėšų ES priėmė ir kiekvienа jų 85 proc. parėmė. Numatoma tęsti automagistralės ҐVia Baltica“, kelio Vilnius - Marijampolė, IXD ir IXB transporto koridorių, kelių Vilnius - Lyda, Vilnius - Panevėžys, Panevėžys - šiauliai, šiauliai - Palanga plėtrа ir rekonstrukcijа.

Kalbėdamas apie būsimuosius artėjančio vasaros sezono darbus, A. Janušauskas teigė, kad laukia ne mažesnis darbymetis nei žiemа, kelius valant ir prižiūrint. Konstatuota, kad kelius remontuoti vasarа neišvengiama - tinkamiausias metas šiems darbams dėl Lietuvos klimato sаlygų yra trumpas (gegužės-spalio mėn.). Per šį laikotarpį geriausia platinti važiuojamаsias kelių juostas, keisti dangas, remontuoti tiltus ir viadukus. A. Janušauskas pabrėžė, kad LAKD jau ne pirmа sezonа žiniasklaidoje, internete, reguliariai informuoja apie didesnius magistraliniuose ir krašto keliuose vasarа vykstančius darbus ir numatomа jų pabaigа. šiemet ketinama išleisti ir specialų informacinį lankstinukа.

LAKD generalinio direktoriaus pavaduotojo Petro Tekoriaus teigimu, šiemet gerokai daugiau dėmesio bus skiriama regionų keliams. Daugiausia ES struktūrinių fondų lėšomis šiais metais planuojama išasfaltuoti 236 km žvyrkelių (2004 m. jų išasfaltuota 123 km.). Likusi lėšų dalis bus skirta krašto kelių bei automagistralių dangoms stiprinti.

P. Tekorius pažymėjo, kad daugiausia dėmesio bus skiriama minėtiesiems ES remiamų projektų darbams. Jie apims kelių, tiltų, viadukų, sankryžų rekonstrukcijа. Numatyta platinti ir stiprinti kelio dangas bei kelkraščius, įrengti vandens apsaugos sistemas. Taip pat bus įgyvendinamos saugaus eismo ir aplinkosaugos priemonės: tiesiami pėsčiųjų ir dviračių takai, įrengiami apsauginiai atitvarai, pėsčiųjų viadukai, triukšmo apsaugos sienelės, kelio apšvietimas, tiesiamos požeminės perėjos gyvūnams bei tinklo tvora jiems apsaugoti.

Tarp kitų gausybės darbų kelyje Klaipėda-Liepoja nuo Jakų žiedo ketinama praplatinti keliа iki keturių eismo juostų. Automagistralės „Via Baltica“ trasoje kelyje Kaunas - Marijampolė - Suvalkai bus rekonstruojamas Maironiškio viadukas. Kelio Vilnius - Prienai - Marijampolė 44-ajame km, prie Strėvos miško, numatoma įrengti trijų metrų skersmens požeminę gyvūnų perėjа.

Tikimasi, kad, realizavus minėtuosius projektus, pagerės automobilių eismo sаlygos, sumažės avaringumas. Taip pat turėtų sumažėti išlaidos kelio remontui ir nuolatinei priežiūrai bei kelių transporto eksploatacijai. Bus sustiprinta kelio dangos konstrukcija, pailgės jos tarnavimo laikas.

Visi penki projektai turės būti baigti 2007 metais.

Rimvydas DELKUS

"Vežėjų žinios"
Balandis Nr. 7(91)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams