Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

BUS DIEGIAMOS INTELEKTINėS

TRANSPORTO SISTEMOS

Susisiekimo ministerija iš esmės pritarė vykdomiems Intelektinių transporto sistemų diegimo Lietuvos keliuose darbams, kuriuos vykdo Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Intelektinės transporto sistemos - tai informacinių ir telekomunikacinių priemonių visuma, užtikrinanti saugų ir efektyvų transporto priemonių, krovinių ir žmonių judėjimа sausumos keliais.

šiuo metu Lietuvos valstybinės reikšmės keliuose naudojamos dvi Intelektinių transporto sistemų kategorijų sistemos - Kelių oro sаlygų informacinė sistema (KOSIS) ir Eismo intensyvumo informacinė sistema (EIIS).

Kelių oro sаlygų informacinė sistema veikia nuo 1998 m., jos tikslas - surinkti duomenis iš kelių kritinėse vietose įrengtų lauko stočių, juos apdoroti ir pateikti vartotojams. Tokiu būdu vairuotojai įspėjami apie slidžiа kelio dangа, numatomas nepalankias eismo sаlygas žiemos metu. Duomenys iš lauko stočių renkami kas 30 minučių, o vairuotojams ir kitiems eismo dalyviams informacija pateikiama per keičiamuosius kelio ženklus, žiniasklaidа, taip pat skelbiama internetiniame LAKD puslapyje. Sistema veikia šaltuoju metų laiku nuo lapkričio 1 iki balandžio 1 d.

Eismo intensyvumo informacinė sistema susideda iš keliuose įrengtų postų su juose sumontuotais stacionariais bei mobiliais eismo intensyvumo skaičiuokliais - klasifikatoriais. ši sistema padeda nustatyti keliu pravažiuojančių automobilių skaičių, masę, greitį bei kitus parametrus.

Susisiekimo ministro Zigmanto Balčyčio teigimu, Lietuvos automobilių kelių direkcija turės sukurti Valstybinės reikšmės kelių eismo informacinę sistemа, kuri leis stebėti eismo sаlygas šiuose keliuose bei operatyviai pateikti informacijа visuomenei. Pasak ministro, operatyvi informacija apie eismo sаlygas (darbus keliuose, pavojingus ruožus, dangos būklę, greičio apribojimus) būtų naudinga įmonėms, gyventojams, specialiosioms tarnyboms planuojant kelionės laikа ir maršrutus.

Kitų šalių panašių sistemų analizė rodo, kad kelių oro sаlygų informacinės sistemos laipsniškai plečiamos ir tampa Kelių eismo informacinėmis sistemomis (Motorway Information System). Tai atliekama prijungiant realaus laiko režimu veikiančias vaizdo kameras, eismo intensyvumo matavimo prietaisus, didinant lauko stotelių skaičių bei montuojant papildomus daviklius.

Z. Balčyčio teigimu, tolesnė Intelektinių transporto sistemų plėtros perspektyva priklausys nuo atliktos poreikių analizės bei finansinių galimybių, tačiau šiuolaikinės informacinių technologijų ir telekomunikacijų priemonės leidžia ir Lietuvoje turėti tokias sistemas, veikiančias realaus laiko režimu.

Kai kurios Europos šalys jau yra pradėjusios Intelektinių transporto sistemų diegimo procesus: švedija, Italija, Rumunija - 1999 m., Suomija, Norvegija - 2003 m., Danija 2002 m., Prancūzija 2000 m.

Rajoniniams keliams -

Europos Sаjungos parama

Kasmet Lietuvoje siekiama išasfaltuoti ne mažiau kaip 200 km žvyrkelių, o ateityje, naudojant Europos Sаjungos paramа, šių darbų apimtį numatoma gerokai padidinti, teigė susisiekimo ministras Zigmantas Balčytis Vyriausybės inicijuotame pasitarime su šalies savivaldybių merais, savivaldybių administracijų vadovais.

žvyrkeliams asfaltuoti 2005 metais iš Europos Sаjungos struktūrinių fondų lėšų bus skirta 80 mln. Lt.

Kaimo gyventojai daugiausia naudojasi valstybinės reikšmės rajoniniais keliais, kurių 62 proc. (8639 km) dar yra su žvyro danga. Skirtingų vietovių gyventojai dar turi nevienodas susisiekimo sаlygas. Pavyzdžiui, Biržų, Jurbarko, Pakruojo, Radviliškio, Rokiškio, šilalės rajonų, Rietavo, Pagėgių bei pasienio regionų savivaldybės, išskyrus Pietų Lietuvа, atsilieka nuo šalies vidurkio, todėl siekiama pašalinti šiuos istoriškai susiklosčiusius kelių tinklo netolygumus. Pasak ministro, pastaraisiais metais pradėtos rengti ir įgyvendinti rajoninių kelių dangų atnaujinimo programos pagerins eismo sаlygas žvyrkeliais.

Kaimo keliuose didėjantis eismo avaringumas verčia skirti papildomа finansavimа avaringoms, nesaugaus eismo vietoms pašalinti, eismo dalyviams šviesti. Visi šie darbai finansuojami iš Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų, kurių 2005 m. sаmatа - 835 mln. Lt jau patvirtino Vyriausybė. Ministro Z. Balčyčio teigimu, pakeitus Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymа, nuo 2005 m. liepos 1 d. bus atsisakyta vieno iš didžiausių programos finansavimo šaltinių - atskaitymų nuo pajamų, dėl to per pusę metų bus prarasta apie 230 mln. Lt.

Tuo tarpu miestų ir rajonų savivaldybės 2005 m. Susisiekimo ministerijai pateikė paraiškų papildomam vietinės reikšmės kelių ir gatvių finansavimui - 255 mln. Lt.

Ministras taip pat pažymėjo, kad kai kuriose savivaldybėse šios lėšos panaudojamos neefektyviai - ne visur yra tiksli kelių apskaita, nėra ilgalaikių kelių priežiūros ir plėtros programų, keliams tvarkyti per mažai skiriama ir vietinių biudžetų lėšų. Taip pat trūksta kvalifikuotos lėšų panaudojimo ir darbų kontrolės - savivaldybėse retai kur galima rasti inžinieriaus kelininko etatа.

Savivaldybės ir pačios turėtų rasti lėšų užtaisyti dar nedideliems kelio dangos defektams, taip keleriais metais pailgėtų dangos tarnavimas. „žinoma, lėšų trūkumas daug kа koreguoja, tačiau ir gaunamos lėšos turėtų būti naudojamos atsakingiau“, - teigė ministras.

Pasak ministro, sparčiai didėjantis autotransporto eismas diktuoja naujus reikalavimus šalies magistraliniams keliams, todėl didinti savivaldybių kelių finansavimа magistralinių kelių finansavimo sаskaita taip pat negalima. Labai sparčiai transporto srautai ėmė didėti Lietuvai tapus Europos Sаjungos nare - ypač „Via Baltica“ magistralėje, kelyje Kaunas-Zarasai, juolab Vilniaus - Kauno magistralėje, kurios kai kuriuose ruožuose eismo intensyvumas padidėjo iki 30 000 automobilių per parа ir per pastaruosius 5-erius metus išaugo 30 proc.

"Vežėjų žinios"
Kovas Nr. 5 (89)

"Linava" informuoja

Naujienos

Kelių transporto inspekcija

Naujienos

Pravartu žinoti

„Vodafone World“ atpigino telemetrijos paslaugas

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

Muitinėje

Automobilio salone įrengtoje dušo kabinoje - falsifikuoti alkoholiniai gėrimai

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams