Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Sukabinimo įranga: saugumа užtikrina elektronika

Trūkstant vilkiko manevravimui reikalingos vietos, dėl nepalankių matomumo sаlygų arba laiko stokos puspriekabė gali būti prikabinta netiksliai. Kelyje ji gali atsikabinti, o autoįvykio pasekmės dažnai būna labai liūdnos ir nuostolingos. Tačiau šiа rizikа palyginti nedidelėmis sаnaudomis galima sumažinti maksimaliai. Pasak elektroninės įrangos „Jost“ ir „Fontaine“ gamintojų, saugų balninio sukabinimo fiksavimа gali užtikrinti elektroninių daviklių sistema, apie tai šviesomis informuojanti vairuotojа vilkiko kabinoje.

Pneumatinę balninio sujungimo valdymo daviklių SKS sistemа „Jost“ elektronikos specialistai jau pritaikė „Mercedes-Benz Actros“ ir „Axor“ vilkikams, turintiems atitinkamа atraminį sukabinimo įtaisа. Visas jo funkcijas reguliuoja ir kontroliuoja trys elektroniniai vieningos sistemos davikliai. Pirmasis reguliuoja ir nustato tinkamа balno prikabinimo įtaiso aukštį bei automatiškai įjungia sukabinimo sistemа. Antrasis - tarpinio sujungimo kakliuko pozicijа, trečiasis - fiksavimo mechanizmа. Visas šias funkcijas valdo ir kontroliuoja vienas bendras sistemos aptarnavimo modulis vairuotojo kabinoje. Spalvoti simboliai informuoja vairuotojа apie balninio sukabinimo būklę.

Naujаjа SKS sukabinimo įrangа vairuotojas gali reguliuoti iš kabinos. Klientams pageidaujant, „ҐJost“ sistema gali būti montuojama su dviem arba trimis davikliais ir be nuotolinio valdymo. Tai gali suteikti valdymui dar daugiau komforto: šis gamintojo siūlomas variantas - su elektros varikliu - papildomai dar gali atlikti ir puspriekabės kėliklio funkcijas.

Abu „Jost“ sistemos variantai kol kas taikomi tik „Mercedes-Benz Actros“ vilkikams.

šiek tiek paprasčiau, tačiau dar veiksmingiau dirba amerikiečių „Fontaine“ saugaus sukabinimo įranga su trijų daviklių sistema. Ja vairuotojas iš kabinos gali reguliuoti visа sukabinimo ir atkabinimo procesа. Padėtį kontroliuoja vienas valdymo modulis, informacijа perduodantis akustiniu ir optiniu signalais į ekranа vilkiko prietaisų skydelyje. įrangos saugumа užtikrina ir nauja aukščio reguliavimo - sukabinimo pakėlimo sistema „Fontaine 135 DH“. Du suslėgto oro cilindrai sudaro galimybę naudoti dviejų skirtingų pozicijų - 170 ir 340 mm balno sukabinimo aukštį, kurį galima pakeisti greičiau nei per 4 sekundes. Sukabinimas išlaiko balnа su 15 tonų svoriu ir 135 kiloniutonų jėga. Pasak „Fontaine“ įrangos gamintojų, naujаjį balninio sukabinimo įtaisа su aukščio reguliavimo mechanizmu, suderinus su Europos Bendrija, nuo šių metų pavasario numatoma pritaikyti ir tiekti visų markių vilkikams.

Parengė Tomas LABžENTIS

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (50)

"Linava" informuoja

Naujienos

Alternatyvos

ALYTIšKIAI SUGRIOVė… SENА MITА

Idėjos

METAI, NEPALEISTI VėJAIS

Naudingi pasiūlymai

Sukabinimo įranga: saugumа užtikrina elektronika

Nauji modeliai

IVECO : VANDENILIU VAROMAS AUTOBUSAS

Padangos

SUPERPLAčIOSIOS VERžIASI į RINKА

Psichologija

PULKO SūNUS AR VERGAS?

Servisas

Servisas ant ratų

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Darysim poryt, kа reikėjo padaryti vakar?

Keleivinis transportas

Autobusai vėl įvertinti žvaigždutėmis

„žVAIGžDžIų LAINERIS“: ANTROJI KARTA

Vežėjo kalendorius

Kovas

Technika

PUSPRIEKABėS FLOOR - TVIRTOS KAIP UOLA

Simuliatorius - testas ateities sunkvežimiams ir jų vairuotojams

SISU Evoliucija

Teisė

Tarptautinių sutarčių ypatumai

Verslo etika

Dėrybų menas

Automobilių sportas

Nugalėtojui - R-serijos „Scania“ sunkvežimis

Muziejus

IKARUS 60 - PIRMASIS Iš DAUGELIO