Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

SUPERPLAčIOSIOS VERžIASI į RINKА

Lėtai, bet užtikrintai komercinių automobilių padangų į rinkа skverbiasi „Super single“ tipo padangos. Vis daugiau magistralinių vilkikų gamintojų rytasi siūlyti tokias padangas standartinei komplektacijai. Po MAN, pasiūliusio „Michelin“ padangas, ir „DaimlerChrysler“, pradėjusio komplektuoti naujuosius „Actros“ koncerno „Bridgestone“ gaminamomis superplačiosiomis, tokiomis padangomis „apautus“ savo vilkikus ėmė siūlyti ir „Volvo“. Matyt, veikiai šį trejetа papildys ir kiti gamintojai.

Liucijus Suslavičius

Tokiа išvadа leidžia daryti pastaruoju metu pasirodžiusios padangų gamintojų naujovės. Koncernas „Good Year“ nustebino konkurentus, pasiūlęs plačiаsias padangas galiniams sunkvežimių, kurių didžiausias leistinas svoris - 7,5 tonos, ratams. Indeksа RHD 355/45 R 17,5 turinčios padangos, gamintojo nuomone, turėtų pakeisti dabar naudojamas šios klasės sunkvežimiuose sudvejintas 215/75 R 17,5 padangas, su kuriomis leistinas galinio tilto apkrovimas siekia 6,4 tonos. „Good Year“ specialistai mano, kad tai pernelyg daug tokiam lengvam sunkvežimiui ir siūlo sudvejintas padangas keisti plačiosiomis, su kuriomis ašies apkrovimas - tik 5,6 tonos, tačiau taip sukomplektuotas sunkvežimis sveria maždaug 50 kilogramų mažiau. Kartu siūloma priekines 215/75 R 17,5 dydžio padangas, su kuriomis leistinas ašies apkrovimas - tik 3,4 tonos, pakeisti platesnėmis žemaprofilėmis „Good Year 225/70 R 17,5“. Su jomis ašies apkrovimas padidėja iki 3,8 tonos. Kadangi 7,5 tonų didžiausios leistinos masės sunkvežimiai dabar gaminami tik su kabina virš variklio, taip apkraunant priekinį tiltа, „Good Year“ siūloma padangų kombinacija leidžia geriau paskirstyti apkrovа ašims.

Toliau tobulinamos ir didžiosios „Super single“. Vienas didžiausių tokių padangų trūkumų - didelis svoris. Net ir įprastа padangа kelyje gali pakeisti tik fiziškai stiprus žmogus, o pradūrus du standartinius ratus atstojančiа superplačiаjа, vienas nieko nepadarysi - reikia specialaus keltuvo ratui su tokia padanga pakeisti, reikia kviestis pagalbа. Tai neskatina transportininkų keisti tradicinius sudvejintus ratus superplačiosiomis padangomis, nors jų privalumai - net 130 kilogramų mažesnis bendras svoris, degalų ekonomija iki 2 procentų - akivaizdūs. Todėl padangų gamintojai ieško būdų, kaip bent iš dalies palengvinti situacijа vairuotojams, kuriems nepasisekė - plačioji jų vilkiko padanga prakiuro.

Pirmasis savo sprendimа serijoje įgyvendino koncernas „Bridgestone“, kurio gaminamomis 495/45 R 22,5 dydžio „Super single Greatec“ modelio padangomis komplektuojami nauji „Mercedes-Benz Actros“ magistraliniai vilkikai. Su šia padanga, jei ji pradėjo leisti orа, galima nuvažiuoti ne mažiau 25 kilometrų, o ir važiavimo greitis bus 60 km/h. Vakarų Europoje to pakaks, kad pasiektum miestа su padangų remonto dirbtuve, degalinę ar bent prie magistralės esančiа sunkvežimių stovėjimo aikštelę. Mat japonų inžinieriai pasiūlė montuoti bekamerės superplačiosios viduje dar vienа - pagalbinę, „Aircept“ vardu pavadintа - padangа. Išorinė padanga pripučiama iki 9 barų slėgio, o vidinė - iki 9,7 baro. Pastaroji apjuosta iš specialių griežtai riboto atsparumo siūlų pagamintu tinkleliu, suspaudžiančiu jа tiek, kad jos išorinis skersmuo pasidaro mažesnis, nei „Super single“ vidinis. Montuojant tokiа ganėtinai sudėtingа konstrukcijа pirmiausia iš dalies pripučiama išorinė padanga, po to iki normos - vidinė, kartu kontroliuojant slėgį išorinėje padangoje, kad jis nepasidarytų per didelis. Pagrindinės padangos slėgis iš dalies atsveria vidinės slėgį. Jei važiuojant išorinėje padangoje atsiranda skylė, pro kuriа išeina oras, savaime suprantama, kad vidinę padangа veikiantis slėgis staiga sumažėja. Tada siūlai, juosiantys vidinę „Aircept“ padangа, nebeatlaiko jos 9,7 baro slėgio ir trūksta, leisdami jai išsiplėsti. „Aircept“ užpildo vidinę superplačiosios ertmę taip, kad jos išorinis skersmuo iš esmės nepasikeičia. Bandytojai, važiavę su taip sukomplektuotu „Actros“, pažymi, kad pradūrus padangа, „Aircept“ dėka autotraukinys stabilus posūkiuose, gerai valdomas, kol neviršijamas 60 km/h greitis, toks pat, kaip ir su pripūsta „Super single“, tačiau vibruojantis vairas ir keistas trynimosi garsas išduoda, jog ratams kažkas atsitikę. Be to, apie oro slėgio kritimа padangoje vairuotojа informuoja rate sumontuotas slėgio daviklis, uždegantis signalinę lemputę prietaisų skyde ir įjungiantis įspėjantįjį garsinį signalа. Be šios įrangos komplektuoti „Super single“ padangomis vilkikа neapsimoka. žodžiu, saugumas papildomai kainuoja, bet kitaip ir būti negali.

žemaprofilės itin plačios padangos vis plačiau taikomos ne tik varančiųjų tiltų ratams. Jau minėtas koncernas „Good Year“ sukūrė specialiai vairuojamoms ašims skirtа padangа LHS 355/50 R 22,5 maksimaliа 7,5 tonos ašies apkrovа turintiems sunkvežimiams. Jos išorinis skersmuo - tik 928 mm. Gamintojas siūlo šiomis padangomis keisti tokį pat skersmenį turinčias siauresnes 295/60 padangas. Tačiau tikrai puikūs rezultatai pasiekti plačiаsias 455/45 R 22,5 padangas sumontavus ant puspriekabės ratų. Pavyzdys - IAA pademonstruota „Schmitz“ firmos „Megatrailer“ modelio puspriekabė su tokiomis padangomis. Jos vidaus aukštis - trys metrai, tačiau galima buvo sumontuoti didesnio skersmens stabdžius. Kaip teigia gamintojo atstovai, stabdžių trinkelių susidėvėjimas sumažėjo net 30 procentų, lyginant su tokiomis pat puspriekabėmis, komplektuojamomis 19,5 colio skersmens ratais. Todėl „Schmitz“ pareiškė, kad dabar serijinius „megatrailerius“ komplektuos „Dunlop“ gaminamomis SP 252 modelio 455/40 R 22,5 dydžio padangomis. Nelinkę atsisakyti perspektyvaus rinkos sektoriaus ir kiti padangų gigantai - „Good Year“ irgi pareiškė siūlanti tokias plačias žemaprofiles padangas LTH 455/40 R 22,5 puspriekabių ratams. Tad rinktis jau yra iš ko!

***

UAB „Autoservisas Vaišvydava“ (www.asv.lt), gyvuojanti nuo 1992 metų, atstovauja didžiausiems superplačių padangų gamintojams - „Good Year“, „Michelin“, „Bridgestone“. Bendrovė gali pateikti transporto įmonėms visа plačių padangų asortimentа, kurio didelę dalį turi sandėliuose Lietuvoje, tad vežėjai be vargo ras ieškomus „super singlus“, apaus ir vilkikus, ir didžiatūres puspriekabes. Transporto specialistai žino, kad didelį krovinio tūrį sugebantis gabenti vežėjas turi didesnių šansų išlikti konkurencinėje kovoje ir pasiūlyti užsakovams priimtinesnes sаlygas kroviniams vežti.

UAB „Autoservisas Vaišvydava“ pasirengęs pateikti vežėjams ne tik padangas, bet ir profesionalų jų aptarnavimo servisа - nuo kvalifikuoto patarimo iki padangų remonto bei restauravimo. Autoserviso darbuotojai nuolat tobulinasi „Good Year“ mokymo centre Liuksemburge, Vokietijoje „Continental“ gamykloje, „Marangoni“ mokymo centre Italijoje, „Bridgestone“ gamintojų mokymo centruose.

žinotina, kad aukščiausios kategorijos superplačios padangos gali nugyventi ne vienа, o kelis gyvenimus, kuriuos joms suteikia padangų restauratoriai. Kreipkitės į UAB „Autoservisas Vaišvydava“ specialistus ne tik iškilus problemoms dėl padangų, bet ir planuodami transporto parko plėtrа.

UAB „Autoservisas Vaišvydava“ filialų adresai:

VILNIUS 8 5 2164635 Metalo g. 12

KAUNAS 8 37 383062 Garšvės g. 9

KLAIPėDA 8 46 381410 Tilžės g. 52

MARIJAMPOLė 8 343 91735 Vasaros g. 44

MAžEIKIAI 8 443 35507 Laižuvos g. 82

PANEVėžYS 8 45 577457 Paliūniškio g. 9 šIAULIAI 8 41 453425 Išradėjų g. 14

TAURAGė 8 446 55557 S. Dariaus ir S. Girėno g. 83

TELšIAI 8 444 60313 šiaurinės g. 10 UKMERGė 8 340 63575 Kauno g. 49A

UTENA 8 389 69069 Aukštaičių g. 4 VILKAVIšKIS 8 342 20461 žemdirbių g. 5

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (50)

"Linava" informuoja

Naujienos

Alternatyvos

ALYTIšKIAI SUGRIOVė… SENА MITА

Idėjos

METAI, NEPALEISTI VėJAIS

Naudingi pasiūlymai

Sukabinimo įranga: saugumа užtikrina elektronika

Nauji modeliai

IVECO : VANDENILIU VAROMAS AUTOBUSAS

Padangos

SUPERPLAčIOSIOS VERžIASI į RINKА

Psichologija

PULKO SūNUS AR VERGAS?

Servisas

Servisas ant ratų

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Darysim poryt, kа reikėjo padaryti vakar?

Keleivinis transportas

Autobusai vėl įvertinti žvaigždutėmis

„žVAIGžDžIų LAINERIS“: ANTROJI KARTA

Vežėjo kalendorius

Kovas

Technika

PUSPRIEKABėS FLOOR - TVIRTOS KAIP UOLA

Simuliatorius - testas ateities sunkvežimiams ir jų vairuotojams

SISU Evoliucija

Teisė

Tarptautinių sutarčių ypatumai

Verslo etika

Dėrybų menas

Automobilių sportas

Nugalėtojui - R-serijos „Scania“ sunkvežimis

Muziejus

IKARUS 60 - PIRMASIS Iš DAUGELIO