Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„žVAIGžDžIų LAINERIS“: ANTROJI KARTA

Liucijus Suslavičius

Praėjusių metų gegužės viduryje ilgametis autobusų „Neoplan“ naudotojas slidinėjimo sporto klubas „Bayer Uerdingen“ iš gamyklos Mioringe atsiėmė jau trečiа aukščiausios - penkių žvaigždučių - kategorijos autobusа „Neoplan Starliner N 516/3“ - 13,7 metro ilgio triašio 52 vietų nuo 1997 metų gaminamų „Starliner“ („žvaigždžių laineris“) egzempliorių. šie turistiniai laineriai eksploatuojami 400 transporto firmų, ir dar niekas nesiskundė nei jų komfortu, nei pagaminimo kokybe. Tai vienas sėkmingiausių aukščiausios klasės autobusų modelių Europoje. Pavyzdžiui, „Daimler Benz“, 1993 metais pabandęs patekti į prestižinių autobusų sektorių, sugebėjo gauti užsakymа tik vienam vieninteliam su „Starliner“ palyginamo turistinio autobuso „Mercedes-Benz O 404“ triašiam egzemplioriui. O „Starliner“, nepaisant aukštos kainos - 2000-aisiais metais jis kainavo 420 tūkstančių dolerių - populiarumas nemažėjo. Be to, jis iškovojo „Coach of the Year 2000“ titulа. Ne tik specialistus sužavėjo naujoviškas dizainas, ypač - A raidės formos pagrindinis autobuso stogа palaikantis statramstis.

Bet viskam savas laikas: siekdamas vėl atsiplėšti nuo konkurentų, „Neoplan“, dabar priklausantis holdingui „NeoMAN“, parengė ir pernykštėje jubiliejinėje parodoje IAA pristatė antrosios kartos penkių žvaigždučių „Starliner“. Nors bendra koncepcija išliko ta pati - triašis (6x2/4 tipo važiuoklė) 13,9 metro ilgio 50 vietų superaukštagrindis 2,55 metro pločio turistinis laineris su gale įmontuotu 480 AG turbodyzeliu MAN D2876 LOH, „aprengtas“ visiškai nauju kėbulu. Nėra nė vieno dizaino elemento, kuris primintų pirmаjį „Starliner“ - absoliučiai viskas, nuo silueto iki ratų nišų formos, atnaujinta.

Taigi apie siluetа. Jis tikrai ne toks kaip kitų šiandien gaminamų autobusų. Sunkus, masyvus autobuso kėbulo „luitas“ - ypač aukštas gale, ties viduriu žemėja ir iš priekyje stogа laikančio statramsčio pereina į maždaug 45 laipsnių kampu palenktа didžiulį priekinį panoraminį keleivių salono stiklа. Jį įrėmina šoninėje projekcijoje tarsi išsikleidžiantys - vienas į viršų, kitas į apačiа - statramsčio elementai. Apie tai sunku papasakoti, reikia pamatyti pačiam.

Vairuotojo skyrius - taip pat su panoraminiu, tačiau vertikaliu priekiniu stiklu ir kampu žemyn nueinančiais šoniniais stiklais. O gale, aukštai aukštai - širdelės formos galinis keleivių salono stiklas, švelniai išlenktas pagal galinės sienutės linijа. Galima sakyti - šito per daug, ir tikrai būsite teisūs, bet sutikite - gražu.

Ne prasčiau ir viduje. Pakėlus akis į salono lubas, pamatome gal fantastinio kosminio laivo, ateities lėktuvo salono interjerа su švelniа šviesа skleidžiančiomis ištisinėmis juostomis - žibintais, po du kiekviename lubų šone. Savaime suprantama, tame salone yra viskas, ko gali prireikti keleiviams, - televizoriaus ekranas, stereofoninė garso įranga su sabuferiais, itin efektyvi, plačiu reguliavimo diapazonu veikianti kondicionavimo sistema, virtuvėlė, tualetas ir t.t. Bagažinė - net 14 kubinių metrų. Aišku, galimas ir truputį kuklesnis - keturių žvaigždučių variantas, bet firma nusiteikusi gaminti „Starliner 2“ tik triašius su patogiu keleiviams 900 mm atstumu tarp sėdynių eilių.

Pasigrožėję komfortišku interjeru, dar paieškokime techninių naujovių. štai vairuotojas automatizuotos pavarų dėžės „Tipmatic“ pavaras junginėja svirtele prie vairo, pakabos amortizatoriai - su elektroniniu valdymu, visų ratų stabdžiai - diskiniai su antrosios kartos ABS, žibintai - ksenoniniai, viena žibintų pora pasisuka į tа pusę, kur sukamas vairas. Planuojama netrukus pasiūlyti užsakovams ir variantа su 530 AG varikliu. Kai kas teigia, jog „Neoplan“ paskubėjo pristatyti „Starliner 2“, kuris jau mėginamas lyginti su prabangiausiu lengvuoju automobiliu „Maybach“, ne šiaip sau. Jo debiutas - tai noras pasakyti, jog ilgamečio firmos vadovo Bobo Lee išėjimas pas konkurentus - Turkijos autobusų firmа „Temsa“ - neturėjo jokios įtakos „Neoplan“ kokybei - jie ir toliau išlieka stilingiausiais turistiniais autobusais Europoje.

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (50)

"Linava" informuoja

Naujienos

Alternatyvos

ALYTIšKIAI SUGRIOVė… SENА MITА

Idėjos

METAI, NEPALEISTI VėJAIS

Naudingi pasiūlymai

Sukabinimo įranga: saugumа užtikrina elektronika

Nauji modeliai

IVECO : VANDENILIU VAROMAS AUTOBUSAS

Padangos

SUPERPLAčIOSIOS VERžIASI į RINKА

Psichologija

PULKO SūNUS AR VERGAS?

Servisas

Servisas ant ratų

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Darysim poryt, kа reikėjo padaryti vakar?

Keleivinis transportas

Autobusai vėl įvertinti žvaigždutėmis

„žVAIGžDžIų LAINERIS“: ANTROJI KARTA

Vežėjo kalendorius

Kovas

Technika

PUSPRIEKABėS FLOOR - TVIRTOS KAIP UOLA

Simuliatorius - testas ateities sunkvežimiams ir jų vairuotojams

SISU Evoliucija

Teisė

Tarptautinių sutarčių ypatumai

Verslo etika

Dėrybų menas

Automobilių sportas

Nugalėtojui - R-serijos „Scania“ sunkvežimis

Muziejus

IKARUS 60 - PIRMASIS Iš DAUGELIO