Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Važiuoklė, „vizginanti uodega“

Liucijus Suslavičius

Lazda turi du galus - ši patarlė gali būti pritaikoma daugeliui situacijų. štai kad ir garsusis štutgartas - mersedesų gimtinė. švabai taip myli savo sostinę, kad pasiryžę jа saugoti nuo pernelyg intensyvaus eismo, įrengdami važiavimа sunkinančias ir greitį mažinančias inžinerines priemones, kitaip sakant, sukūrė visа sistemа „nuslopinto“ ir riboto eismo zonų. Viskas lyg ir neblogai, bet štai antrasis lazdos galas: atsitikus nelaimei ar kilus gaisrui pagalbos tarnybų automobiliai sunkiai privažiuoja prie kai kuriuose kvartaluose esančių pastatų. Ypač sunku manevruoti automobiliams su kopėčiomis - juk jų ilgis - 10 arba daugiau metrų. Susiaurintas sankryžas jie įveikia tik manevruodami pirmyn - atgal.

Kita problema - kaip įvažiuoti į senamiesčio kiemus pro žemas vartų arkas. Tik nepaprastas vairuotojų meistriškumas ir savojo automobilio matmenų jutimas padeda gaisrininkams pasiekti tikslа.

Tačiau tai - ne išeitis, nusprendė štutgarto priešgaisrinės tarnybos specialistai ir parengė techninius reikalavimus specialiam didelio manevringumo priešgaisriniam automobiliui su visais vairuojamais ratais. Svarbiausia sаlyga - sumontuoti ne nuolat, o tik prireikus įjungiamа galinių ratų vairavimа, kuris, be to, turėjo būti visai nepriklausomas nuo priekinių ratų valdymo. Kartu tai neturėjo būti kažkokia unikali konstrukcija, kad sugedusiai atsarginių dalių nereikėtų laukti keletа mėnesių.

ši techninė užduotis buvo pateikta Ulme veikiančiam koncerno IVECO specialiųjų automobilių padaliniui „IVECO Brandschutztechnik“, buvusiai „Magirus“ firmai, pirmuosius gaisrinius automobilius pagaminusiai daugiau kaip prieš šimtа metų. čia jau daugybę metų gaminami specialūs priešgaisriniai automobiliai su teleskopinėmis kopėčiomis ir gelbėjimo krepšiu jų gale, turintys toli priekin pastumtа ir pažemintа vairuotojo kabinа. Jų aukštis važiavimo padėtyje - mažiau nei 3 metrai! Tokios kopėčios sugeba pralįsti pro žemas senovinių pastatų vartų arkas. Bet jų važiuoklė tradicinė - tik su priekiniais vairuojamais ratais.

ši važiuoklė tapo originalaus IVECO „Magirus FF 150 E 27 DLK 23/12 nB CC“ pagrindu. Konstruktorių grupė, vadovaujama Johanneso Ruckerbauerio, per tris mėnesius sukūrė originaliа galinių ratų vairavimo sistemа, atitinkančiа užsakovų pageidavimus. Vietoje standartinio varančiojo tilto automobilio gale teko sumontuoti modifikuotа priekinį varantįjį tiltа su vairo mechanizmu. Dabar galiniai ratai gali pasisukti nuo automobilio išilginės ašies po 30 laipsnių į kiekvienа pusę. Minimalus gana didelio (bazė-4282 mm, matmenys 10000x2373x2950 mm) automobilio posūkio spindulys - tik 7,0 metrai. Nors kopėčių priekinis galas brėžia šiek tiek didesnį - 8,0 metrų lankа, vis dėlto daugelis senų siaurų gatvelių sankryžų tapo įveikiamos be papildomo manevravimo. Bet svarbiausia tai, kad automobilis, vaizdžiai tariant, gali „vizginti uodega“, t.y. jo galinė dalis gali sukinėtis tiek, kiek reikia, o ne kartoti priekinių ratų pasukimа.

Galinius ratus valdo T formos svirtis, sumontuota dešiniau vairuotojo sėdynės už automatinės pavarų dėžės valdymo svirties. Ji turi raktu rakinamа blokavimo mechanizmа. Kai prireikia vairuoti galinius ratus, vairuotojas atrakina blokatorių ir nuspaudžia specialų jungiklį, kuris įjungia valdymo sistemа kontroliuojantį kompiuterį. Dabar vairuotojas gali dešine ranka sukinėti ratus valdančiа svirtį, ir galinių ratų vairavimo hidrocilindras klusniai kartoja rankos judesį. Privalumas tas, kad skirtingai nuo daugelio kitų galinių ratų vairavimo sistemų, ratus maksimaliu 30 laipsnių kampu galima pasukti dar stovint vietoje. Jie gali būti pasukti ta pačia, kaip ir priekiniai ratai, arba priešinga kryptimi, priklausomai nuo to, ar reikia pavažiuoti šonan, pasukti ar„užmesti“ galа. Kompiuteris seka, kad įjungus galinių ratų valdymа, automobilio greitis neviršytų 10 km/h. Tamsiu paros laiku įsižiebia galinių ratų nišas iš vidaus apšviečiantys žibintai, ir vairuotojas atbulinio vaizdo veidrodėliuose mato, kur rieda ratai. Kai vairuotojas vėl pastato ratus tiesiai ir blokuoja vairavimo mechanizmа, valdymo svirties, ratų, hidrosistemos jėgos cilindro bei mechaninio ratų pasukimo blokatoriaus padėtį sekantis kompiuteris išjungia greičio ribotuvа, signalizuodamas apie tai žalia lempute prietaisų skydelyje. Beje, tam atvejui, jei valdymo sistema sugestų, yra sumontuotas avarinio ratų pasukimo į neutraliа padėtį ir jų mechaninio užfiksavimo mechanizmas. Tai leidžia automobilį parvairuoti į garažа, net jei sugestų hidraulika ar valdymo kompiuteris.

Be štutgarto, kur eksploatuojami trys IVECO „Magirus FF 150 E 27 DLK 23/12 nB CC“ modelio automobiliai - kopėčios, tokius užsakė taip pat Eseno ir kelių kitų Vokietijos miestų priešgaisrinės tarnybos.

"Transporto pasaulis"
Kovas Nr. 3 (27)

"Linava" informuoja

Brokuotos TIR knygelės

Bulgarija

čekija

Italija, Slovėnija

Jungtinė Karalystė

Kazachstanas

Lenkija

Rusija

Slovakija

Vengrija

Diskusija

GELTONIEJI AUTOBUSAI: AR Iš TIESų PIGIAU?

Pas kaimynus

KALININGRADE - SUNKVEžIMIų BEI AUTOBUSų GAMYBA

Poleminės pastabos

AR TIKRAI MUMS REIKIA MAžIAUSIAI?

Servisas

Juodosios dėžės: iš lėktuvų - į sunkvežimius

Naujas krovininių automobilių servisas Alytuje

„Linavos“ servisas: automobilių apsaugos sistemos vilkikams ir puspriekabėms

Lietuvoje ir pasaulyje

BGL

DRAUDIMO BENDROVEI LINDRA - DEšIMT METų

IRU GRIEžTINA REIKALAVIMUS

TRANSPORTERIAI - GREITI, BET AR SAUGūS?

VEžėJAMS į PAGALBА

VOKIETIJOJE - NAUJA MUITINėS AGENTūRA

 Tęsiamas bendradarbiavimas

Transporto politika

BALTOJI KNYGA - MūSų ATEITIES VEIDRODIS

Keleivinis transportas

PAS LENKų AUTOBUSų GAMINTOJUS

Technika

BAVARIJA PASITINKA ATEITį

Kaip veikia ESP

POPULIARėJA RESTAURUOTOS PADANGOS

Trys varikliai - trys charakteriai

Važiuoklė, „vizginanti uodega“

Teisė

Dokumentinis procesas pagal naujаjį CPK

Verslo etika

įtaigi vadovo kalba

Sveikata

NEBYLUSIS AVARIJų KALTININKAS

Muziejus

Kelių traukiniai prasidėjo taip…