Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Permainos keleivių vežėjų darbe

Nuo 2002 m. gruodžio 28 d. (Vž, 2002 12 27, Nr. 124-5664) įsigaliojo pakeistos Kelių transporto veiklos licencijavimo taisyklės. Norėtume atkreipti dėmesį į kai kuriuos Taisyklių aspektus, kurie gali būti svarbūs Jūsų įmonės veiklai.

Pagal naujos redakcijos Licencijavimo taisyklių 25.2 punktа įmonės vadovas arba jo įgaliotas asmuo, kuriam pavesta vadovauti transporto veiklai, privalo turėti atitinkamа profesinę kompetencijа, kuri nustatoma išlaikius profesinės kompetencijos egzaminа Susisiekimo ministerijos nustatyta tvarka. Ankstesnė nuostata, kad asmenims, turintiems kai kurių aukštųjų mokyklų baigimo diplomus, nereikėjo laikyti profesinės kompetencijos egzamino, dabar nebegalioja. Be to, profesinė kompetencija bus tikrinama kas penkeri metai, išlaikant žinių atnaujinimo egzaminа. Tai reiškia, kad visi įmonių vadovai arba jų įgalioti asmenys, kuriems pavesta vadovauti transporto veiklai, (išskyrus tuos, kurie išlaikė profesinės kompetencijos egzaminа, ir nuo to laiko dar nepraėjo penkeri metai) turės išlaikyti minėtа egzaminа jau šiais metais. Susisiekimo ministro įsakymu nustatyta, kad įmonių vadovai arba jų įgalioti asmenys turi išlaikyti profesinės kompetencijos egzaminа iki 2003 m. gruodžio 31 d. Artimiausiu metu minėtas ministro įsakymas bus paskelbtas "Valstybės žiniose".

Informacijа apie VKTI organizuojamus egzaminus galima rasti internete: www.vkti.lt.

Taip pat informuojame, kad "Linavos" mokymo centras organizuoja profesinės kvalifikacijos kėlimo kursus, kurių pagrindu įmonių vadovai arba jų įgalioti asmenys galės pasiruošti profesinės kompetencijos egzaminui. Mokymo centro tel. Vilniuje: (8 5) 274 0097, faks. (8 5) 274 295, interneto adresas: www.linava.lt.

Licencijavimo taisyklių 27 punktas reglamentuoja įmonių, vežančių keleivius ar krovinius, finansinį pajėgumа. Finansinis pajėgumas nustatomas pagal įmonės turimo turto vertę įrodančcius dokumentus, kurių sаrašа Valstybinė kelių transporto inspekcija šiuo metu derina su Finansų ministerija, ir artimiausiu metu jis bus paskelbtas "Valstybės žiniose". Norėtume atkreipti Jūsų dėmesį į tai, kad įmonės turtas, Taisyklių nustatytas kiekvienai naudojamai transporto priemonei, kasmet turės didėti. įmonės, kuri veža keleivius vietinio ar tolimojo susisiekimo maršrutais, turtas iki š.m. pabaigos turėjo būti ne mažesnis kaip 11000 litų kiekvienai naudojamai transporto priemonei, o nuo 2004 m. sausio 1 d. - 18000 litų. Nuo 2004 m sausio 1 d. finansinio pajėgumo reikalavimas bus taikomas ir įmonėms, vežančioms keleivius lengvaisiais automobiliais taksi arba lengvaisiais automobiliais užsakomaisiais reisais: 5000 litų pirmajai transporto priemonei ir 3000 litų kiekvienai kitai transporto priemonei.

24 punkte numatyta, kad licencijos kortelės vežti keleivius autobusais tarptautinio susisiekimo maršrutais išduodamos, kai autobusas pirmа kartа registruotas (pagamintas) po 1990 m. sausio 1 dienos. Jei autobusas pagamintas prieš 1990 m. sausio 1 d., vežėjas galės pratęsti jo licencijos kortelės galiojimo laikа tik tuo atveju, jeigu jis kreipsis į VKTI laiku, t.y. kaip numato Taisyklių 21 punktas, nepasibaigus licencijos kortelės galiojimui arba praėjus ne daugiau kaip 15 dienų po jos galiojimo pasibaigimo. Kreipiantis vėliau, licencijos kortelės išdavimo klausimas bus nagrinėjamas bendra tvarka, ir licencijos kortelė nebus pratęsta.

32 punkte numatyta, kad institucija, išdavusi licencijа, privalo reguliariai (bet ne rečiau kaip kas 5 metus) tikrinti, ar įmonė atitinka Licencijavimo taisyklėse nurodytas sаlygas. Tai reiškia, kad jau dabar VKTI arba savivaldybės gali pradėti tikrinti įmones.

Keleivinio transporto skyrius

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (25)

"Linava" informuoja

BOGDAN užkariauja Kijevа

Dėl kelionės dokumentų

Klaipėdos regiono vežėjams

Permainos keleivių vežėjų darbe

Lietuvoje ir pasaulyje

"Ford Transit Connect" - 2003 metų furgonas

"PEUGEOT PARTNER" - antrasis prisitatymas

"TRUCK STORE" - ginklas naudotų sunkvežimių rinkai užkariauti?

Italija: plius PVM

Lenkija: kuro - kiek telpa standartiniame bake

Lenkija: mokestis už automagistralę

Lietuva: Skandinaviškas dyzelinas atlaikė lietuviškа šaltį

Rusija, Baltarusija, Ukraina: vizų išdavimo tvarka bendra

Svarbiausia - įvaizdis

Vengrija: žieminė ekipiruotė - privaloma

Transporto politika

"Autobanų mokestis" - milijardus kainuojanti programa

žvilgsnis į Europos integracijа: kas padaryta ir kа reikės nuveikti kelių transporto srityje

Žinotina

"Dvynių" projektas: neišradinėkime dviračio!

2003 m. Europos transporto ir logistikos parodos

Perspektyvos

"VIKINGAS"… iš pietų

Paslaugos

KONTROLė - irgi paslauga, nors ne visi tai supranta...

Keleivinis transportas

Darbų liko ir šiems metams

Vilniuje važinės modernūs autobusai

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos Europoje

Technika

Elektronika mažina posūkio spindulį

MEGA TRAILER ir kiti

Kronika

Mirties šokis tarp liepsnojančių automobilių

Mokymas

Egzaminai - sunkesni ir brangesni

Teisė

Antstolių reforma

Tiesa ir teisingumas

Konsultacijos

Vairuotojo darbo laikas (tęsinys)

Verslo etika

Vadovo kalbos kompetentingumas

Sveikata

Ligas lemia ir asmenybės ypatumai

Automobilių sportas

čekai pradeda diktuoti madas (2002-ųjų metų sunkvežimių lenktynių apžvalga)

2003 M. SUNKVEžIMIų VARžYBų KALENDORIUS

Muziejus

Gyveno Detroite kalvis...